Една от първите социални кампании на традиционния американски автомобилен концерн Ford е кампанията за модела Fiesta през 2009 г. В опит да изгради шумотевица около колата в САЩ, Ford предостави за шест месеца на 100 свързани с дигиталната индустрия хора по една Fiesta. Всеки трябваше да създаде тематично видео за всеки месец, а също така да документира времето си, прекарано с колата, в социалните мрежи. След това Ford пусна съдържанието в реално време, нефилтрирано и необработено, като по същество преобърна представата на своите потребители за марката.
"Уверени бяхме в това, което правим, защото имахме продукт, на който да стъпим“, казва Скот Монти, директор на подразделението "Социални медии“ във Ford Motor Company. И резултатите доказват това: кампанията получи 132 000 заявки за повече информация, 82% от които са нови за Ford и 30% от които са били на възраст под 25 години.
"Погрешно е да се определя корпоративното съдържание като рекламно. За нас това е разказване на истории. Как ние като комуникатори и специалисти по маркетинг разказваме приказки“, казва Монти.
През 2010 г. пък Ford искаше да покаже своя нов Explorer по нов начин, като в крайна сметка реши да прибегне до Facebook. Там концернът публикува интервюта с проектантския екип, и задкулисни видеа с главния инженер. Освен това в цялата страна Ford осъществи и целенасочени дигитални реклами.
Резултатите: в деня на представяне на модела Ford получи 100 импресии в социалните медии, корпоративният сайт отчете 400 млн. импресии, а марката достига до 66 млн. американци.
Вижте какво разказва още Скот Монти във видеото на Bloomberg!