IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ресторантите заемат два пъти по-малък дял в софийските молове спрямо Европа

Секторът „Храни и напитки“ ще заема площ от 20% до 2025 г. в модерните търговски центрове, прогнозира доклад на Colliers International

20:53 | 03.06.19 г. 5
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Секторът „Храни и напитки“ ще заема площ от 20% до 2025 г. в модерните търговски центрове, прогнозира доклад на Colliers International. Шопинг моловете имат възможност да си създадат допълнително конкурентно предимство, свързано с добавяне на представители от подкатегорията на баровете и клубовете, прогнозират от компанията.

Според Colliers International сектор „Храни и напитки“ заема от два до три пъти по-малък дял от площите в модерните търговски центрове в София, в сравнение с тези в повечето европейски градове, показва доклад на Colliers International

От 5% преди около едно десетилетие, в момента той достига 10-15% от общата търговска площ в моловете в Европа, като до 2025 г. се очаква да нарасне до 20%. В София общата квадратура, посветена на „Храни и напитки“ във всички разглеждани шопинг центрове, е около 6% или 20 хил. кв.м, съобщиха от офиса на Colliers International.
Разпределението на подкатегориите в сектора е специфично за всеки мол. Това, което се отнася за всички, обаче, е че включват заведения за бързо хранене тип Fast Food.

В противоположния край на класацията са специализираните ресторанти и баровете, които са представени само в три от осемте мола, които обхваща проучването.

Според Международния съвет на търговските центрове (ICSC) около 80% от площите в сектор „Храни и напитки“, трябва да бъдат предвидени за заведения за бързо хранене (Fast Food), общодостъпни ресторанти за неформално хранене (Casual Dining) и барове и клубове. Оставащите 20% са фокусирани върху импулсни покупки за допълнително хранене (Impulse Treats) и кафенета. В София по-голямата част от разглежданите шопинг молове отговарят на този стандарт.

Секторът „Храни и напитки“ в столичните търговски центрове се състои предимно от местни брандове. Изключение правят под-категориите на кафенетата и фаст фууд операторите. Традиционно, компаниите в сектора са разположени главно в зоната за хранене  –  т.нар. фууд корт, където основно се предлагат бургери и сандвичи (32%), и пица, паста и морска храна (22%).

Здравословната храна набира все по-голяма популярност.

От проучването на Colliers сред компаниите в сектор „Храни и напитки“ в Българияе 67% от тях имат планове за разрастване през 2019 г. Предпочитаните локации са главни търговски улици и модерни шопинг центрове, 38% от операторите ще разглеждат ритейл зони в офис сгради, а 25% от компаниите се интересуват и от подходяща локация в търговски паркове.

Градовете, които са във фокуса им, са София (88%), Варна (25%) и Бургас (19%).

Докладът на Colliers набелязва няколко посоки на развитие на сектора  „Храни и напитки“ в България. Те са свързани с разширяване на фууд корт зоните в търговските центрове, навлизане на нови международни оператори на местния пазар, повишаване на разнообразието на предлаганата храна.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:58 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

5
rate up comment 2 rate down comment 0
Sakamano
преди 5 години
Чуждите ресторантски вериги предлагат типова храна, която не е съобразявана с българския вкус, нито с българския джоб. Моловете също не са традиционните за страната търговски центрове. Но все пак, никой не ви кара насила да влизате в тях. Има достатъчно заведения които предлагат национална и балканска кухня.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 11 rate down comment 4
ABBA
преди 5 години
"Да не говорим за кафето в Макдоналдсите. по гадно нещо не бях опитвал скоро, прецаках се да си купя кафе от Макдоналдс на магистрала Струма след Перник. Гадост! "По-зле от Нова Бразилия?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 13 rate down comment 0
Ivel
преди 5 години
Ми като предлагат *** на немерени цени, няма да има търсене. Оня ден си купих някъкви пилешки така и не разбрах от коя част на пиле бяха неща в КФС в Сердика. Не можах да ги изям, аз дето обикновенно трудно ми се опира храна. Няма да повторя определено, Да не говорим за кафето в Макдоналдсите. по гадно нещо не бях опитвал скоро, прецаках се да си купя кафе от Макдоналдс на магистрала Струма след Перник. Гадост!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 16 rate down comment 1
bgMan
преди 5 години
Тия нашенски смешни сепарета в МОЛ-овете без никакви условия за тих обяд или вечеря, със смешни менюта и странни цени не знам защо въобще им викате ресторанти.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 19 rate down comment 1
zelka007
преди 5 години
на ?70 квадрата само сандвичи и дюнери по 10-15 кинта , и то и те под условие ... какви ресторанти на такъв наем ... нещо май само в два мола са пълни магазините в другите много бързо ги въртят , чак и празни се задържат и започнаха със статии за наеми и какво било по европа :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още