Влаковете да станат част от градското движение в столицата – това планира новият главен архитект на София Здравко Здравков.
„За да накараме хората да спрат да ползват колите си, трябва последователност в изграждането на качествени, обвързани и безопасни велотрасета; специално внимание към пешеходните маршрути. Трябва да сменим модела на придвижване с автомобил от врата до врата. Това не може да стане без промяна на градския транспорт и изграждане на гръбнака от жп и метро. В Копенхаген, Мюнхен и Франкфурт от 50 години водят политика за освобождаване на центровете от коли“, казва той в интервю за вестник „24 часа“.
Архитектът обяснява, че за развитието на обществения транспорт е нужна система от интегрирани спирки като тази на “Искърско шосе” - ако хората идват с влак от Пловдив, да не ходят до Централна гара, а още оттам да се качат на метро или трамвай.
При третия метродиаметър обща жп и метроспирка ще има при Горна баня и при моста “Чавдар” и гара “Подуяне”. Така Централна гара вече няма да е крайна спирка, а влаковете ще тръгват от Казичене, “Искър”, “Подуяне”, “Захарна фабрика” , ще стигат до “Обеля” и ще станат част от градското движение.
Здравко Здравков обещава услугите на „Направление архитектура и градоустройство“ да бъдат дигитализирани, а междувременно да бъдат поставени еднакви бланки във всички райони.
Той планира и премахването на „градски бариери“ - имаме страхотно околовръстно, но ако искате от бул. “Черни връх” да стигнете пеша до “Драгалевци”, няма как да стане, дава пример той.
Архитектът възнамерява да се заеме с незаконната реклама и климатиците по сградите - паметници на културата.
Ще създам схеми за оцветяване на сградите в центъра, за да се оформи правилен и спокоен силует, казва той.
„Проблемът с гетата е световен. В началото на XX век само 10% от населението е било в големите градове, сега там живеят 50%, а до 2050 г. се очаква да са 70%. Създаването на социални жилища е неизбежно. Трябва да има политика за тези хора, защото, като тръгнем репресивно, трябва да знаем какво става след това“, обяснява той.
Що се отнася до въпросите към него дали в София ще има втора джамия, той отговаря, че решението за това е политическо.
преди 8 години Първо да погледне добре проекта за третата линия - изградената някога метростанция на Подуене не е включена в трасето, което се гради в момента. Защото тя е направена с план линията да върви по Ботевградско шосе, а не по Владимир Вазов.На следващо място - велотрасе до Витоша? Тези хора въртяли ли са *** по склона нагоре? Не може да нямаш движение до Витоша и да кажеш - върти ***! Ще купиш електробусчета и ще ги пускаш не само лятото, а зимата ще чистиш и ще поддържаш! Така правят в белите държави "зелен" град!И за да спрат хората да ползват колите си, не само че 1.60 е висока цена за билет, а освен това ГТ трябва да се сгъсти и в непикови часове и почивни дни и да е поне до 1 ч. след полунощ в петък и събота!София е европейски град и като такъв животът в него не е само в час пик! Добре е да се сетят за това.За пореден път - в Берлин в метрото мога да вляза с личното си колело и не доплащам нищо!!! Така се стимулира ползването на ГТ и придвижването е бързо. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Амбициозен е човека, според мен трябва да му се даде шанс... Дано да не извървим стъпките на другите държави 50-60 г. и да се сетим, че не е било необходмо. Иначе за Зелена София идеята ми харесва, да се направи нещо за хората, а не за колите... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Амбициозен е човека, според мен трябва да му се даде шанс... Дано да не извървим стъпките на другите държави 50-60 г. и да се сетим, че не е било необходмо. Иначе за Зелена София идеята ми харесва, да се направи нещо за хората, а не за колите... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Абе да ти кажа, не е организиран баш така, влака да обикаля града като изоглавен. Организирано е напр. да си хванеш влака от Сливница или от Ихтиман или от Правец и да цепнеш едни 50 км за 40 мин и да идеш на работа.Добре, ама по тия градове дето ми ги спрягате, в тамошната Сливница има канализация, тока не гасне, улиците се чистят, а у тукашната Сливница асфалта е на изчезване. После, по тия градове апартаментите в града хвърлят половин милион, а къщите извън града - 120 К и приличат на къщи. У нашенско, апартамента в комплексите е 50 -60 К а къщите в Сливница - и те там, само дето не са къщи а порутени недоразумения. Та... не е то само влака отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ааа да, да не говорим, че ако сляза на гара Искър, до Захарна Фабрика ще отида пеша и ще съм там преди влака, като спре на Подуене, после на Централна Гара.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години T***шаци на рояци.То никой не ползва влакове за извънградски транспорт, наш Здравко, видела жабата че коват коня и тя дигнала крак. Нема лошо, така бай *** от Ихтиман ше мое да стига до Факултето без да сменя влака и без да плаща разбирасе отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Няма нужда да има 100 гари, но така е организиран транспорта в повечето големи градове в Европа. Пристигащият от провинцията може да избере 5-6 места къде да слезе от влака, а живеещите в града, могат да ползват влаковете, като бързо метро за придвижване в града. Така е организиран транспорта във Франфурт, Мюнхен, Мадрид и т.н.Какво означава, да не бъркаш с С-бан. В София значителна част от влаковете идващи от близката провинция са точно по схемата на С-бан. Нищо не пречи обаче и влаковете от Благоевград например да продължават към гра Искър, като пътниците имат директна възможност да се прекачат на самолет, а не да си губят 1 час да минават през центъра! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години скоро и самолети ще искате да ползвате като градски транспорт ... а едни преди вас искаха да правят пристанище в София и може би да ползват кораби ... та те така ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години викаш да има 100 гари в София ? ... а линийте къде ще ги туриш и дали няма да излезнат златни?.. и това къде го има по белия свят? ... а да сетих се в Индия отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Влаковете трябва да може да се ползват и като градски транспорт в рамките на София, като и в тях да важат картите и билетите за градски транспорт.Ако се синхронизират добре разписанията влаковете без проблем и много инвестиции могат да се превърнат в четвърта линия на метрото в София. отговор Сигнализирай за неуместен коментар