Реалната цена на винетките е 150 лева. Това мнение застъпи министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова пред bTV.
„Ако искаме да имаме по-добри пътища в нормално състояние са необходими повече инвестиции. Знаем, че за много хора 150 лева биха били социално непоносима цена. Затова приехме по-малко увеличение", заяви министърът.
Според нея е било грешка, че цената на винетките не е била променяна от 2008 г. насам. „По-правилно щеше да бъде, ако цената бе увеличавана с по 5-10 лева всяка година и да няма шок за шофьорите“, коментира Павлова.
„В другите държави няма винетна такса, но пък там има пътен данък. Той е голям и се инвестира в пътища. При положение че нямаме такъв, имаме винетки това е начин за събиране на пари и реинвестирането им в пътища“, заяви още министър Павлова.
На въпрос защо Румъния има по-добри пътища от българските Павлова отговори, че северните съседи имат различна пътна система от нашата – например една магистрала, докато в България има изградени 800 км. магистрали. Освен това по думите ѝ пътищата в Румъния били по-некачествени от българските.
„Хем сме най-бедната държава, хем искаме най-добрите пътища. Няма как с магическа пръчка да направим най-хубавите пътища", допълни още Павлова.
Според нея промяна в качеството на пътната инфраструктурата ще настъпи след 2018 г. след въвеждането на тол система за тежкотоварни автомобили.
Припомняме, че в сряда правителството обяви, че цената на годишната винетка за леки и товарни автомобили до 3,5 тона се повишава от 67 на 97 лева.
Приходите ще бъдат със 73 млн. лв. повече на година, заяви пред Нова телевизия инж. Лазар Лазаров, председател на управителния съвет на агенция "Пътна инфраструктура".
Това е брутният приход, поясни Лазарав, допълвайки, че може и изобщо да не се достигне до тази сума, ако намалее купуването на винетки като обем. Освен това той заяви, че всяка година се предоставят около 190 хил. годишни винетки за социално подпомагане, което е на стойност 12 млн. лв., а по новите разчети те ще станат 18 млн. лв.
През април обаче Павлова бе заявила, че в близките години няма да се повишава цената на винетките. „В този мандат сме взели решение да не повишаваме цената на винетката“, заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството по време на инспектиране на критични участъци, предвидени за спешен ремонт при виадукта на 67-ми километър на АМ "Тракия".
преди 9 години Абе виж са, да е министър на културата, да я трая че е хубавица, ама на благоустройството... нали. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Поне Лилето да беше хубавица. Да има за какво да я траем. А пък тя ... :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Куц аргумент Михале. Цената на хАсфалта си е същата и в Германия и у нас, та ... ако искаме същите пътища трее да плащаме и същата цена. Можеби малко по-ниска заради по-евтиния труд на хАсфалтиращите. А Немцовете също реват последните години, че пътищата не се поддържат както трябва и скоро ще отидат на зле отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години че тя в Германия е толко ве брате, само заплатите са х10 в сравнение с наще ...... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години ЗАЩО КОМУНИСТИ СА СВЪВ ВЛАСТТА И МОМЕНТА!??КОГА БЪЛГАРИНЪТ ЩЕ ГИ ИЗРИНЕ СЪС ЗАКОН?? -----------------------------------------------------------------------------------ама те не са си тръгвали никога само са се боядисали и са сменили шефа си, ама ти не верваш и ми викаш руски ***. Ееее глей го на живо аз кво да ти кажа повече ...... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Както каза веднъж Кольо Гилъна, тая ако беше с 1% по-глупава, щеше да е растение. По-правилно щяло да е да се вдигат с 5-10 лева на година. 5-10 лева!! Разлика никаква ( на 60 лева 5 лева са 8% а 10 - 16%) Чекай бе Лиле пиле, кви са тия винетки дето им дигаме цените с 16% на година, при инфлация близка до 0 и даже отрицателна? Ба мааа му, земете да пуснете на БФБ един фонд, да инвестираме всички във винетки. Май май се опитва Лилянка, по директива на ТОЙ да ни накара да инвестираме в.. Балканстрой, Райкомерс други подобни компанииЕй не се издържа вече. Новата цена на винетките мога да преглътна но Лилето става все по-трудно. Идва ми в повече и в преносен, па и в пряк смисъл. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Да кажем, че цената на винетките остава поносима.Това, което е дразнещо е защо 190 хил. автомобила на разни служби, службици и службенца карат с безплатни винетки за сметка на бюджета. Като го разбрах това вчера направо се катурнах от стола! Кои са тези 190 хил. автомобила??? На кои ведомства са? Явно живея в страна с размерите и възможностите на Германия, но все още не съм го разбрал. Дори и там ми се струва, че по-малко държавни автомобили ползват преференции при таксуване на пътищата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Тя и реалната заплата е много по-висока, и реалните резултати от изборите също са много по-различни, ама като ще се лъжеме нека да е за всичко, не само за туй що на вас е угодно.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Даже 150 лева и пита кашкавал, по стар обичай отвремето на дяда и.ЗАЩО КОМУНИСТИ СА СВЪВ ВЛАСТТА И МОМЕНТА!??КОГА БЪЛГАРИНЪТ ЩЕ ГИ ИЗРИНЕ СЪС ЗАКОН?? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Тая, с всеки ден, става все по-дразнеща! От къде да почна, според тази(вече нямам абсолютно никакво уважение към особата) в България сме нямали пътен данък?!? А местния данък МПС какво е? Според тази държавата събирала малко от шофьорите, а акциза на бензина и дизела броиш ли го? Според тази ТОЛ таксата ще оправи нещата, само още не ясно тази такса ще важи ли за изградените с европейски средства магистрали? Според тази имаме прекрасна стратегия за пътищата, но не може да я изпълни, защото е НЕКАДЪРНА! И тая била най-успешния министър, защо гласувахте за тия, защо? отговор Сигнализирай за неуместен коментар