IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Billa планира да открие 58 нови магазина в България до края на 2018 г.

Целта ни е скъсяване на дистанцията с Kaufland, заяви управителят на Billa България Бойко Сачански

12:58 | 23.09.15 г. 18
<p>
	<em>Бойко Сачански. Снимка: Investor.bg</em></p>

Бойко Сачански. Снимка: Investor.bg

Billa планира да достигне 150 магазина в България в следващите 3 години, считано от следващата, заяви Бойко Сачански, управител на Billa България, на пресконференция днес по повод 15 години от откриването на първия магазин на веригата в България.

В момента Billa има 92 магазина, като в посоченото увеличение до 150 магазина до 2018 г. влизат и магазините на Penny, които веригата ще приобщи.

Експанзията на Billa ще бъда насочена към София, Варна, Пловдив и Бургас. Към момента веригата има 31 магазина в София, както и магазини в повечето средни и дори в малки градове.

„За нас е предизвикателство да скъсим дистанцията с Kaufland. С откриването на новите магазини и със доброто развитие на старите магазини действително ще скъсим тази дистанция. Официалните данни на компаниите се публикуват ежегодно и ще следите дали тази дистанция се скъсява“, коментира Сачански.

На пресконференцията стана ясно още, че след печалба през 2009 и 2010 г. компанията е на загуба за 2011 г., 2012 г. и 2013 г. поради силната конкуренция в сектора и кризата в България. За 2014 г. е отчетена загуба на неконсолидирана база, но на консолидирана е записана първата печалба у нас след 2010 г.

Делът на собствените марки Clever и Billa е над 10% в общите продажби, като има планове за разрастване, включително с две нови собствени марки, сред които Billa Premium, до края на годината.

Делът на българското производство в продажбите е до 90% при плодовете и зеленчуците в някои летни седмици, включително от над 100-те Billa градини. Като цяло над 70% от оборота е от българско производство.

Средната покупка в магазините на веригата е 12 лв.

Billa е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000 г. с откриването на първия си магазин на 5 октомври в София. Компанията е част от германската REWE Gruppe, един от европейските лидери в търговията и туризма. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:11 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

18
rate up comment 0 rate down comment 2
misanthrope
преди 9 години
Ама ето че и ти като СС пак слагаш всички под знаменател. Първо, работещите хора не са чак толкова много. Второ, сред работещите има много, които са на смени, на 6 часа, на договор и имат доста времеТрето, някой си го кефи да си обикаля магазини. Това му е един вид почивка и като има време ( все пак НОРМАЛНИТЕ хора не работят постоянно) си отива до магазина, помотае се , утрепа час- два.. Я виж.. работещите хора с времето - пари а МОЛовете пълни денонощно, ако че никак не са евтини
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
17
rate up comment 1 rate down comment 0
pecan
преди 9 години
Магазините на Пени маркет бяха 49
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
16
rate up comment 4 rate down comment 5
SS-23
преди 9 години
Пенсионерите точно това прават - обикалят от магазин на магазин и от промоция на промоция.----"Промоциите" са коварна уловка, и ако не си правиш сметката - може да изхарчиш, при влизането в магазина, повече отколкото би изхарчил, ако не се влияеш от промоцията. Т.е. промоцията има смисъл, ако купуваш от продукта количество, което би купил ако нямаше промоция. Обаче пенсионерите обикновено като видят -25% и вместо 1 салам - взима 3 ... и влиза вътре... ама не се усеща! :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 3 rate down comment 0
pecan
преди 9 години
Ще сложат нови табелки на закриващата се Пени и изпълняват плана. Вчера се продават ама няма на кой , а днес откриват още 58 нови магазина . На приказки стават много неща ,но прочетете какви планове имаха 2012 година примерно и колко от тях се реализираха .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 4 rate down comment 1
Rumen_
преди 9 години
За работещите хора времето е пари, за тях обикалянето не е практично. Но за хора с безкрайно много свободно време не е проблем да обикалят.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 2 rate down comment 0
misanthrope
преди 9 години
И не само пенсионерите. Не е нужно да си броиш стотинките, за да търсиш да си купиш най-доброто на най-ниска цена
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 1 rate down comment 0
misanthrope
преди 9 години
абе човек, какво значи "няма кой да обикаля"? Защо мислиш, че след като ТИ не обикаляш, няма кой да обикаля. Хората са МНОГО различни и в бизнеса с магазините за храни това се знае МНОГО добре. Да, прав си за Кауфланд, НО ето че аз тези неща там дори не ги възприемам като част от магазина. Никога нищо не съм си купил от там, а от витрината на Била - доста често. Ето за това става дума. Има различни клиенти с различен профил. Един гледа само цената, друг - дадена марка, трети.. Един сирене не яде,за друг то е най-важното... Всичко това се следи и се знае и се подчинява всичко - от стоките и цените, през подреждането до рекламата и броя на едновременно отворените каси, на привличането на определен тип клиенти или на няколко типа - един с едно, друг с друго, като се държат в същото време разходите минимални. Много е сложен пъзела
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 1 rate down comment 0
Rumen_
преди 9 години
Пенсионерите точно това прават - обикалят от магазин на магазин и от промоция на промоция.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 4 rate down comment 1
SS-23
преди 9 години
В Била например има топла витрина, в Кауфланд - не.---какво разбираш под "топла витрина"? В Кауфланд отвън пекат пилета,кюфтета, кебапчета и наденици. Вътре (но извън зоната на магазина) продават готвени манджи - българска кухня.Няма кой да обикаля за - "сирене от Кауфланд", "салам от Била" и "пилешко бутче (с хормони :))) от "Лидъл"! Самото "обикаляне" ще ти "изяде" евентуалната разлика в цената!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 4 rate down comment 2
misanthrope
преди 9 години
Доста наивно е да сложиш всички потребители под един знаменател. То ако ставаше така, щеше да е лесно, ама НЕ!В Била например има топла витрина, в Кауфланд - не. За теб очевидно това не е важно, но за някой е и ще влезе в Била заради топлата витрина и ще си напазарува от там. Друг пък ще обиколи всички магазини за да си купи от тук сирене, от там - пилешко от другаде - колбаси.Трети няма да иде в Лидл, защото бирата е под всяка критика, но ще влеза във Фантастико, защото има богат избор на всякакъв алкохол. Не е лесна тая работа, не е то цената и толкова. Ако беше така, Пени щеше да замества Била, а не обратното
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още