Председателят на Renault SA Жан-Доминик Сенар скоро ще се оттегли от борда на директорите на Nissan Motor Co., продължавайки процеса на по-широко разместване на ръководството на японския автомобилен производител след неуспешния му опит да се слее с Honda Motor Co., съобщава Bloomberg.
Друг представител на Renault, Пиер Фльорио, също ще подаде оставка от борда на Nissan, като френският автомобилен производител ще назначи заместници и на двамата, посочват източници, запознати с плановете.
Новите представители на Renault в борда на Nissan ще могат да участват в процеса по вземане на ключови решения, докато новият главен изпълнителен директор Иван Еспиноса се опитва да възстанови финансите на японската компания и да осигури партньорства, които биха я стабилизирали.
Honda и Nissan официално приключиха преговорите си за сливане през февруари. Както Сенар, така и Фльорио са се противопоставили на плана за обединение между двете компании.
72-годишният Сенар заяви през март, че провалената сделка не е в интерес на Renault. Френската компания остава най-големият акционер в Nissan, въпреки че производителите на автомобили постепенно разхлабват своя съюз.
Nissan търси по-голяма ефективност на фона на намаляващите продажби в САЩ и Китай. Компанията съкращава работни места и производство, докато наближава падежът по дълг, който ще бъде дължим следващата година.
По-рано този месец Еспиноса смени Макото Учида като главен изпълнителен директор на фона на по-широка промяна в ръководството, която включваше и назначенията на нови технологични и производствени ръководители.
Nissan влиза от една криза в друга след отстраняването на Карлос Гон през 2018 г., който спаси автомобилния производител от финансов крах преди около 26 години.
Сенард се присъедини към борда на Nissan през 2019 г. след ареста на Гон. Той напътстваше стремежа на Nissan да подобри корпоративното управление и да промени ръководния си екип, включително преминаването му към нова структура на надзорен съвет. 71-годишният Фльорио се присъедини към борда на Nissan през 2020 г.
В края на март Renault и Nissan се споразумяха да разхлабят допълнително своя дългосрочен съюз, проправяйки пътя за повече продажби на акции, тъй като японският автомобилен производител е притиснат да намери начин да се възстанови финансово.
Френската автомобилна група и японският концерн ще могат да намалят своята кръстосана собственост до не по-малко от 10% от 15% в момента. Компанията ще поеме съвместното им предприятие в Индия и ще произвежда малък електрически автомобил за Nissan от следващата година.
Месец по-рано Renault обяви, че очаква стабилна възвръщаемост за тази година, докато продължава да обновява своята гама, за да се противопостави на приглушеното търсене на електрически превозни средства в Европа.
Компанията се стреми към марж на оперативната печалба от най-малко 7% през 2025 г., в сравнение със 7,6% за миналата година.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО
22 млн. евро "зелени" средства в израелски оръжейни компании: войната като устойчива инвестиция
Служители на американски ресторант използваха ChatGPT, за да...инсценират обир
Зодиите, които остават спокойни в кризисни ситуации