Toyota планира да предложи на потребителите по света общо 15 изцяло електрически модела до 2027 г., като целта е до въпросната година японската автомобилна група да произвежда около 1 млн. превозни средства с батерии, съобщава Ройтерс.
Компанията в момента разполага с пет електрически модела, разработени и произвеждани в Япония и Китай, информира японската медия Nikkei.
Разширяването на производството в САЩ, Тайланд и Аржентина може да помогне на Toyota да избегне рисковете около американските мита и валутните колебания и да съкрати времето за доставка, добавя Nikkei, която първа съобщи новината.
Списъкът с 15 електрически модела включват и продукти на марката за луксозни превозни средства Lexus.
Сега Toyota очаква да произведе около 800 хил. електрически коли през 2026 г., което е почти с 50% по-малко от първоначалния ѝ план, добавя Nikkei.
По-рано Toyota заяви, че възнамерява да продава 1,5 млн. електромобила годишно до 2026 г. и 3,5 млн. броя до 2030 г.
През 2024 г. компанията продаде почти 140 хил. електромобила в световен мащаб, което е с около една трета повече от обемите за 2023 г. Това задвижване представлява по-малко от 2% от общите глобални продажби на Toyota от над 10 млн. броя.
През март стана ясно, че Toyota ще предложи общо девет напълно електрически модела в Европа през 2025 г. и 2026 г. под своите марки Toyota и Lexus. Японският автомобилен производител заяви, че ще пусне три електрически SUV модела за едноименната марка през тази година – нови версии на bZ4X, Urban Cruiser и C-HR+, които ще бъдат последвани от още три модела през 2026 г.
Компанията също така ще предложи за Европа три електромобила с марка Lexus през следващите 12 месеца, започвайки с новия RZ SUV.
Toyota изтъква, че нейният "многостранен подход" за намаляване на емисиите на въглероден диоксид се основава на предоставянето на различни опции задвижване, които да отговарят най-добре на клиентските предпочитания в различните региони, включително фокус върху хибридите в Южна Америка, където продажбите на електромобили остават несъществени.
„Предоставянето на избор и възможност е в основата на все по-добрите автомобили и всичко, което правим“, посочва главният брандинг директор на Toyota Саймън Хъмфрис.
Продажбите на Toyota в Европа растат с 13,1% през 2024 г. до малко над 1 млн. превозни средства.
преди 6 дни Тойота произвежда и на територията на САЩ и нямат май големи проблеми с новите мита. отговор Сигнализирай за неуместен коментар