Volkswagen AG планира да добави разходите около американските мита върху вноса на автомобили към цените на своите превозни средства, доставяни в САЩ, което показва, че обявените от американския президент Доналд Тръмп 25% налози ще окажат незабавен ефект върху най-големия производител на автомобили в Европа, предава Bloomberg.
Германската автомобилна група е информирала дилърите в САЩ чрез съобщение, в което се позовава на новите налози, както и на действията за временно спиране на железопътните доставки на превозни средства от Мексико и забавянията на пристанищата по отношение на автомобилите, изпратени от Европа.
Говорител на компанията потвърди съобщението, като отказа да коментира неговото съдържание.
Германските автопроизводители са сред най-силно засегнатите компании от по-високите налози на Тръмп върху вноса на автомобили. Силното търсене на по-рентабилни превозни средства и по-бавното преминаване на потребителите в САЩ към електрически модели превърнаха американския пазар в особено доходоносен за компании като Mercedes-Benz Group AG и Porsche AG, която е част от Volkswagen Group.
Митата на Тръмп представляват „фундаментална повратна точка в търговската политика“, изтъква Хилдегард Мюлер, ръководител на германското автомобилно лоби VDA. Този ход ще доведе само до загуби, включително за САЩ, където потребителите ще бъдат засегнати от „ускорена инфлация и намаления избор на продукти“, добавя тя.
Налогът на Тръмп, който влезе в сила в четвъртък, вече разтърси автомобилната индустрия, като купувачите се опитаха да изпреварят по-високите разходи, купувайки превозни средства преди въвеждането на новите мита.
Междувременно Mercedes обяви, че обмисля да изтегли по-достъпните вносни модели от САЩ като малкия SUV GLA, залагайки на по-скъпите, но осигуряващи по-голяма възвръщаемост превозни средства.
Акциите на германските автомобилни концерни се сринаха, като цената на книжата на Volkswagen и Mercedes се понижи с около 3% в началото на редовната търговията в четвъртък. Акциите на BMW обаче поскъпват с 1,6%.
Volkswagen разполага с фабрика в Тенеси, където произвежда електрическия ID.4 и по-големите SUV автомобили Atlas. Редица модели, включително ID. Buzz и Golf се внасят от Европа, докато Tiguan, Taos и Jetta се доставят от Мексико.
Германският производител отдавна се стреми да се разширява на доходоносния пазар в Северна Америка, където генерира около една пета от приходите си от продажби през миналата година. Компанията отчете 7% увеличение на доставките в региона през 2024 г., което донякъде смекчи удара от спада на продажбите в Китай.
преди 1 седмица Как ги мислите заглавията ?! "Наказа" ?! ами сега ще СПАДНАТ продажбите на ВНЕСЕНИТЕ в САЩ автомобили за сметка на произвеждалите в страната. Пазара не търпи ВАКУМ. Тойота, Нисан и множество други марки ще ги заместят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар