Alibaba Group Holding Ltd. и BMW AG ще обединят усилия, за да разработят съвместно изкуствен интелект (АI) за автомобили, предназначени за пазара в Китай, тъй като технологичната компания се стреми да диверсифицира приходите си чрез нови продукти и пазари, съобщава Bloomberg.
BMW ще приеме технологията на подкрепяната от Alibaba компания Banma за интелигентно купе с AI за предстоящите си модели, насочени към китайския пазар.
Германският автомобилен производител изгражда нов интелигентен личен асистент с подобрени функции за разпознаване на глас и планиране на пътуванията, който ще бъде въведен през следващата година в новите модели, произведени в Китай. Автомобилният асистент ще може да предложи препоръки за паркиране и близки ресторанти, както и информация за светофарната система в реално време.
Alibaba казва, че нейният модел Qwen е бил използван в автомобили, произведени от китайските автомобилни производители Xpeng, Zeekr и Leapmotor.
Технологичният гигант агресивно насочва фокуса си към AI през последните няколко месеца, като обеща да инвестира повече от 380 млрд. юана (52 млрд. долара) в AI инфраструктура като центрове за данни през следващите три години.
Главният изпълнителен директор Еди У заяви през февруари, че стремежът към подобна технология сега е „основната цел“ на компанията. Alibaba също така успя да се наложи при AI технологията за iPhone на Apple Inc. в Китай, като продуктите с това решение трябва да бъдат пуснати в продажба през следващите месеци.
Междувременно BMW разчита на Китай като основен пазар, докато очаква още една предизвикателна година със засилваща се конкуренция и помрачени икономически перспективи. Китайският пазар, най-големият в света по обеми на продажби, е доминиран от местни марки, водени от BYD Co.