Италиано-френският автомобилен концерн Stellantis и неговия китайски партньор Leapmotor вероятно ще изберат Испания за производството на електрическия кросоувър B10, предвиден за европейския пазар, съобщава Ройтерс.
Очаква се автомобилът да бъде наличен през 2026 г.
Двете компании търсят място в Европа, където да произвеждат модела, който направи своя дебют на континента през септември. Фабриките на Stellantis в Германия и Словакия също се разглеждат като вариант.
Партньорите се фокусират върху увеличаването на доставките на компоненти от доставчици в Испания, за да се класират за най-високо ниво на субсидии от правителството, изтъква източник, запознат с темата.
Leapmotor и Stellantis, които все още не са взели окончателно решение за изграждането на B10, планират да започнат масово производство на автомобила през първото тримесечие на 2026 г.
Leapmotor казва, че B10 е първият автомобил от B серия електромобили, които пуска на пазарите извън Китай, а Stellantis посочва, че моделът ще бъде начин да се осигурят "високотехнологични, достъпни електромобили" на потребителите извън Китай.
Leapmotor и Stellantis се отказаха от първоначалния си план за производството на B10 в Полша, след като китайското правителство лично каза на местните компании да преустановят големите инвестиции в европейските страни, които подкрепят налагането на допълнителни мита върху произведените в Китай електромобили.
Съюзниците разглеждат и използването на фабрика на Stellantis в Айзенах, Германия, която произвежда модели на Opel, и завода в Търнава, Словакия.
С относително ниски разходи за труд и щедри държавни субсидии за чиста енергия, Испания вече привлече производители на батерии като CATL и Envision AESC, които изграждат фабрики там.