Потенциалните мита на САЩ върху произведените в Европа продукти могат да засегнат приходите на Lamborghini, предупреди главният изпълнителен директор по време на представянето на отчета на италианския производител на суперавтомобили, съобщава Ройтерс.
Компанията, част от групата Volkswagen, обяви, че приходите ѝ са се увеличили с 16% през миналата година до 3,09 млрд. евро, докато оперативната печалба е расте с 15,5% до 835 млн. евро, надхвърляйки прага от 800 млн. евро за първи път в историята.
Главният изпълнителен директор Щефан Винкелман каза, че резервациите на нови коли на компанията вече обхващат 18 месеца напред, като целта на Lamborghini е тази тенденция да се задържи през следващите години, за да постигне "контролиран растеж", тъй като потенциалните американски мита могат да увеличат несигурността при вече свиващия се пазар на луксозни стоки.
Lamborghini продаде рекордните 10 687 автомобила в рамките на миналата година, от които 3000 бройки са доставени в САЩ, нейният най-голям пазар.
Запитан за способността на автомобилния производител да прехвърли ефекта от потенциалните американски мита на купувачите, за да запази маржа в САЩ, Винкелман каза, че се работи по въпроса.
„Трябва да оценим какво правят нашите конкуренти и как реагират американските клиенти, но със сигурност има риск за обемите“, добавя той.
Винкелман посочи, че по-широкият пазар на луксозни автомобили се е свил с 10% миналата година спрямо обемите за 2023 г.
„Смятаме, че балонът след COVID свърши“, подчерта той.
Изпълнителният директор обърна внимание и на растежа на пазара през последните години.
„Въпреки че такъв внезапен растеж беше неочакван, знаехме, че не може да продължи вечно. По-специално имаше свиване на китайския пазар. Нашият пазар сега се стабилизира“, коментира още Винкелман.
Растежът на Lamborghini беше придружен от 1000 нови служители през последните две години, което представлява 30% увеличение на директната работна сила на компанията.
Британският производител на луксозни автомобили Bentley, също собственост на Volkswagen, отчете междувременно най-ниските нива на годишните приходи от 2020 г. насам.
Lamborghini, която планира да пусне първия си изцяло електрически модел през 2029 г., вече разполага с изцяло хибридна гама от три модела - Urus SE SUV, спортният Revuelto и Temerario, чиито първи доставки се очакват до началото на 2026 г.