Главният изпълнителен директор на Hyundai Motor Co. пренебрегна несигурността около подхода на президента на САЩ Доналд Тръмп към електрическите превозни средства и местното производство, като каза, че „стратегията за локализиране“ на компанията в Америка ще ѝ „помогне за смекчаване на въздействието от всяка потенциална промяна в политиката“.
Хосе Муньос говори пред акционерите на годишното общо събрание на южнокорейския автомобилен производител в Сеул, като защити решението на Hyundai да инвестира милиарди долари в САЩ. Според него „решението да се направи тази инвестиция е взето по време на първата администрация на Тръмп“.
Hyundai е на прага на официалното откриване на внушителна фабрика в щата Джорджия. Съоръжението ще произвежда електрическия Ioniq 5, който по-рано беше пуснат в продажба, както и Ioniq 9.
В ход е и подготовка за добавяне на производство на хибриди. Hyundai и неговите партньори SK On Co. и LG Energy Solution Ltd. инвестират около 12,6 млрд. долара в монтажния завод, както и в две съвместни предприятия за батерии, за да осигурят допълнителен капацитет.
Срещата на акционерите беше първата за Муньос като главен изпълнителен директор, откакто пое управлението по-рано тази година. Той е първият чужденец, който ръководи южнокорейската компания.
Въпреки че по-рано този месец Тръмп освободи автомобилните производители от митата срещу вноса от Мексико и Канада за един месец, все още има известна степен на непредсказуемост по отношение на налозите, които в крайна сметка могат да бъдат въведени. Дъщерната марка на Hyundai Kia има завод в Мексико с капацитет от 400 000 автомобила.
САЩ са ключов пазар за Hyundai. Миналата година компанията продаде там 912 000 автомобила и има 5,7% пазарен дял.
В Европа Hyundai ще „отговори на екологичните разпоредби чрез представяне на нови електрически модели като Casper и Ioniq 9 и с въвеждане на съвместими двигатели“, коментира Муньос. Компанията също така създава производствена база в Саудитска Арабия, за да обслужва Близкия изток.
Китай, където Hyundai има по-малко от 1% пазарен дял, остава „предизвикателство за повечето автомобилни производители“, признава Муньос. Все пак групата ще представи нови електромобили, пригодени за китайските потребители в близко бъдеще, добавя той.
По-рано тази година Hyundai прогнозира забавяне в ръста на продажбите през 2025 г. поради свиването на търсенето на автомобили и засилващата се конкуренция. Hyundai, която заедно с филиала си Kia е третият по големина автомобилен производител в света от гледна точка на продажбите, прогнозира, че приходите ѝ през 2025 г. ще нараснат с 3% до 4% тази година спрямо 7,7% година по-рано. Тя очаква оперативният ѝ марж да бъде в диапазона 7-8%, което е спад спрямо 8,1% през 2024 г.
„Несигурността за бизнеса нараства тази година“, коментира Hyundai, като се позова на забавянето на големите пазари, намаляващото търсене на електромобили и макроикономическата нестабилност.