IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Контролът върху разходите и силните продажби подкрепят печалбата на Geely за 2024 г.

Групата продължава да напредва с преструктуриране на своето портфолио от марки

10:38 | 20.03.25 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Целогодишната печалба на Geely Automobile Holdings Ltd. надмина прогнозите на анализаторите, след като базираният в Китай производител на автомобили увеличи обема на продажбите и намали разходите, за да се конкурира по-успешно на пренаселения роден пазар, съобщава Bloomberg.

Нетната печалба на компанията расте с 213% до 16,6 млрд. юана (2,3 млрд. долара). Това е повече от оценката на анализатори за 14,6 млрд. юана.

Приходите на Geely се увеличават с 34% до 240,2 млрд. юана за 2024 г.

Резултатът на концерна беше подкрепен от еднократната печалба от продажбата на дъщерни дружества. Като се изключи това въздействие и други еднократни ефекти, нетната печалба достига 8,52 млрд. юана, което представлява увеличение от 52% на годишна база.

Продажбите на автомобили на Geely са нараснали с 32% до 2,1 млн. броя за миналата година, като тук влизат и доставките на марките Zeekr и Lynk & Co. Някои от новите електрически модели, като хечбека Xingyuan, набират популярност сред клиентите, изпреварвайки по продажби Seagull на BYD Co.

„През 2024 г., въпреки ожесточената конкуренция и забавящия се растеж на китайския автомобилен пазар, обемът на продажбите на групата все още постигна годишен ръст от 32%“, изтъква Geely.

Общият брутен марж също се е увеличил с 0,6 процентни пункта до 15,9% в резултат на икономиите от продажби, подобряването на продуктовия микс и оптимизациите за контрол на разходите, водени от напредъка в архитектурите и технологиите на превозните средства.

Миналата година милиардерът Ли Шуфу, чиято империя също така включва европейския концерн Volvo Car AB, производителя на електрически автомобили Polestar Automotive Holding и британската Lotus Technology Inc., публикува документ, който определя нова стратегия за консолидация и намаляване на разходите за групата след повече от десетилетие на разширяване. Един от първите ходове беше да се комбинират Zeekr и Lynk & Co., за да се елиминира продуктовото припокриване между двете марки и да се намалят разходите.

Съгласно новата организационна структура всяка марка ще има отделни ценови категории, за да се намали кръстосаната конкуренция. Например Zeekr ще се съсредоточи върху автомобили, които започват на цена от 300 000 юана, докато целевият диапазон на Lynk & Co. ще бъде между 200 000 юана и 300 000 юана.

Преструктурирането напредва, тъй като автомобилният производител се сблъсква с интензивна конкуренция в Китай, водена от BYD, и несигурна глобална среда, в която митата и санкциите срещу произведените в Китай автомобили растат. Geely се опитва да настигне BYD, най-продаваната марка на вътрешния пазар, която залага на бързото разширяване на портфолиото и оптимизирането на технологиите.

Въпреки че износът на Geely расте с 43% до повече от 403 900 автомобила през миналата година, компанията и нейните конкуренти в Китай са изправени пред мита на пазари като Европа, Турция и Канада. Китайските производители на автомобили също така са ефективно изключени от САЩ поради високите налози и забраната за внедряване на китайска технология в свързаните автомобили.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:38 | 20.03.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още