Bentley обяви в сряда най-ниските си годишни приходи, откакто пандемията от COVID удари през 2020 г. Британският производител на луксозни автомобили е изправен пред труден глобален пазар през 2024 г., но заяви, че преследва „стойността пред обема“, като приходите на автомобил са се увеличили с 10% спрямо 2023 г., предава Ройтерс.
Подразделението на Volkswagen отчете оперативна печалба за 2024 г. в размер на 373 млн. евро, което е с 37% по-малко от сумата от 589 млн. евро през предходната година.
Приходите са намалели с 10% до 2,648 млрд. евро от 2,938 млрд. евро през 2023 г.
Говорейки пред репортери, главният изпълнителен директор Франк-Стефан Вализер заяви, че компанията вече няма да разкрива публично колко автомобила е продала.
Той обаче заяви, че приходите на Bentley от един автомобил са достигнали рекордни нива, тъй като клиентите от високия клас продължават да инвестират в поръчкови характеристики, които рязко повишават цената и маржа на печалбата за автомобилния производител.
„Това е много ясен показател, че поставяме стойността пред обема“, каза Вализер.
Като пример мениджърите посочиха неотдавнашна лимитирана серия автомобил, боядисан в цвета на розовото злато, която включваше до 210 грама 3D отпечатано 18-каратово розово злато с отличителен знак на ключови точки за контакт на водача в автомобила.
Вализер подчерта, че пазарът на луксозни автомобили в Китай – ключова страна за продажбите на Bentley, остава „доста предизвикателен“.
Главният финансов директор Ян-Хенрик Лафренц заяви, че ако американският президент Доналд Тръмп продължи с митата от 25% върху вноса на автомобили, Bentley просто ще добави това към сметките на клиентите.
„Оценяваме различни сценарии как да се справим с това, но накрая то ще бъде прехвърлено към потребителите“, каза Лафренц.
Той добави, че досега неотдавнашните сътресения на фондовия пазар и опасенията на инвеститорите от възможна рецесия в САЩ не са оказали влияние върху продажбите.
„Все още не го виждаме в поръчките“, каза той.
Bentley ще пусне на пазара първия си електрически автомобил през 2026 г., като през следващото десетилетие всяка година ще има нов електрически или хибриден модел, докато през 2035 г. компанията стане изцяло електрическа.