IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Mazda засилва контрола върху разходите заради инфлационния натиск

Компанията ще се стреми да запази размера на планираните до 2030 г. инвестиции от около 10 млрд. долара

13:42 | 18.03.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Японският автомобилен производител Mazda Motor обяви, че ще поддържа инвестициите в електрификация, използвайки наличните партньорства и производствени предприятия, след като инфлацията заплаши да повиши разходите.

Компанията очаква да запази размера на инвестициите от около 1,5 трлн. йени (10,02 млрд. долара) за периода до 2030 г., потвърждавайки ангажимента, който първоначално обяви през ноември 2022 г., съобщава Ройтерс.

Без усилия за контрол върху разходите за инвестиции за периода общите разходи ще нараснат с една трета в сравнение с това, което компанията очакваше преди – приблизително 2 трлн. йени – поради инфлацията.

Като част от стратегията си за „ограничени активи“, която концернът разкри във вторник, Mazda планира да произведе електрическо превозно средство, което ще пусне в продажба през 2027 г., на съществуваща производствена линия, на която вече изгражда автомобили, задвижвани чрез двигатели с вътрешно горене.

Чрез използването на съществуваща линия, вместо да създава нова, специализирана само върху електромобилите, компанията ще намали необходимия размер на инвестициите с около 85% и ще редуцира времето за производство с около 80%.

Mazda развива редица партньорства в различни области, като например с Toyota Motor Corp. при разработването на електрическа архитектура и с Denso – един от най-големите доставчици на автомобилни части в света.

Mazda ще трябва допълнително да засили сътрудничеството си с компании в автомобилната индустрия, ако иска да запази международната си конкурентоспособност, посочва главният изпълнителен директор Масахиро Моро.

Компанията се присъедини към други големи японски автомобилни производители, които са готови да си сътрудничат с фокус върху технологиите, за да оцелеят в динамичната глобална индустрия, притисната от търговски войни и възхода на китайските марки.

През следващите години производителите ще трябва да обединят ресурси и да си сътрудничат в области като изкуствен интелект (AI) и електрически превозни средства, за да настигнат технологично сложните автомобили, налични на други пазари, изтъква Японската асоциация на автомобилните производители (JAMA) в своята пътна карта за 2035 г.

Сред компаниите, които се ангажират с тази инициатива, освен Mazda изпъкват още Subaru Corp. и Suzuki Motor.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:34 | 18.03.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още