BYD Co. представи нова система, която ще позволи на електромобилите да се зареждат почти толкова бързо, колкото конвенционален автомобил с двигател с вътрешно горене, съобщава Bloomberg.
Новата батерийна система на BYD е в състояние да осигури 470 километра пробег за 5 минути при тестове на новия седан Han L, изтъква председателят и основател на китайския производител на електрически превозни средства Уан Чуанфу.
Възможността за зареждане на автомобил за време, сравнимо с това при обикновена бензинова или дизелова кола, може да убеди шофьорите, които не желаят да спират за дълго за подобна дейност, да закупят електромобил.
Новата система, която ще бъде в основата на много от бъдещите електрически модели на BYD, може да осигури още един тласък за компанията, която изпревари съперника Tesla като най-големия търговец на електромобили в света.
Подобно бързо зареждане засенчва времето при станциите Supercharger на Tesla, където за 15 минути може да се осигури пробег от 275 километра. Все пак глобалната мрежа на американския концерн е добре развита, с 65 хил. станции за бързо зареждане по света. Новият базов електрически седан на Mercedes-Benz AG, CLA, който беше представен преди седмица, може да прибави 325 км пробег при 10-минутно зареждане.
Новата електрическа платформа на BYD ще позволи на автомобилите да ускорят до 100 км/ч за 2 секунди, изтъква Уан по време на събитие в Шънджън.
BYD стартира силно 2025 г. Компанията, която произвежда само хибридни и напълно електрически автомобили, продаде повече от 318 хил. леки коли миналия месец, което е ръст от 161% на годишна база. Тя стана най-големият производител на автомобили в Китай с дял от близо 15%.
Усъвършенствано електрическо задвижване и зареждане може допълнително да повишат търсенето на следващото поколение автомобили на BYD, посочва Джоана Чен, автомобилен анализатор в Bloomberg Intelligence. „Това може да отбележи началото на нова вълна от модели, помагайки на продажбите на батерийно-електрическите превозни средства на BYD да настигнат доставките на хибриди, след като изостанаха през 2024 г.“, добавя тя.
BYD също така започва да задава темпа при технологията за подпомагане на водача. По-рано тази година компанията каза, че предлага подобна услуга за масовия пазар, като включва функции като поддържане на лентата и адаптивен круиз контрол в някои от най-евтините си модели.
Системата Super e-Platform на BYD може да представлява конкурентна заплаха за Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL), в момента най-големият производител на батерии в света.