Volkswagen AG планира да съкрати 1600 души от своя софтуерен бизнес Cariad до края на годината, като размерът на съкращенията ще достигне 30% от общата работна сила на звеното, съобщава Ройтерс.
Към момента в Cariad работят около 5900 души, като процесът на премахване на работни места ще се извърши главно чрез специални програми за компенсация, посочва Handelsblatt, позовавайки се на източници, запознати с плановете на германския автомобилен производител.
В изявление, изпратено по имейл до Ройтерс, Volkswagen казва, че изпълнява „план за трансформация“ в рамките на Cariad, договорен през 2023 г.
„Миналата година направихме организацията по-ефективна като вътрешен разработчик на софтуерни решения с по-висока производителност и сега коригираме съответно броя на служителите“, изтъква говорител на компанията.
През последните години се появиха множество медийни съобщения за мащабни проблеми в Cariad, което всъщност трябва да осигури издържан, модерен софтуер за бъдещия автомобилен парк на германската група.
Volkswagen отново беше принуден да отложи пускането на някои електрически автомобили поради забавяне на разработката на софтуерната платформа E3 2.0, предназначена за следващото поколение електромобили. Най-известната жертва на това е ID.Golf.
Първоначално се очакваше моделът да дебютира до края на 2027 г., като сега това е отложено с още 15 месеца. По новия график представянето на модела ще се случи през 2029 г.
Забавянето е още по-голямо за големия електрически SUV, наречен T-Sport, който вероятно няма да излезе на пазара преди 2031 г. - три години по-късно от първоначално планираното.
В центъра на проблемите е новата платформа за превозни средства SSP (Scalable System Platform), на която е базиран и софтуерът E3 2.0. Поради сериозното забавяне на разработката много от планираните модели на Volkswagen ще бъдат подготвени за пускане на пазара в много тесен период от време.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Розенбърг от Blackrock: Пазарите реагираха на данните за безработицата
ЕС иска правила "Купувай европейско" за заема на руски активи за Украйна
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Скандал на "Мис Вселена": отнеха титлата заради расизъм
Изумителен руски вратар спаси 4 дузпи и донесе титла на ПСЖ
Жертви и ранени в Ростов след украински удар по танкер
7 ритуала за съживяване на любовта
Може ли някой да спре популистката десница в Европа?
преди 9 месеца Когато умира VW, това означава, че умира Германия. Когато умира Германия, това означава, че умира ФЕС. И слава Богу! отговор Сигнализирай за неуместен коментар