IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Mercedes-Benz планира да съкрати до 15% от служителите си в Китай

Съкращенията ще засегнат предимно звената за финансиране и продажби, съобщават източници

08:23 | 27.02.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Германският производител на автомобили Mercedes-Benz Group и неговите дъщерни дружества планират да съкратят до 15% от работната си сила в Китай, главно в звената за финансиране и продажби, заради засилващата се конкуренция на най-големия автомобилен пазар в света, съобщи Bloomberg, като се позова на информация от двама източници, запознати с въпроса.

Mercedes-Benz Automobile Finance и Beijing Mercedes-Benz Sales Service ще понесат основната тежест на съкращенията, са заявили източниците, пожелали анонимност. Тези подразделения изпитват затруднения да се конкурират в Китай, включително с държавните банки, които могат да предложат на купувачите по-привлекателни заеми за автомобили, казва един от източниците.

Автомобилният производител вече е започнал да съкращава работни места, включително да не подновява някои срочни договори, но според източниците съкращенията са се ускорили този месец. Плановете на Mercedes-Benz може да се променят и компанията все още не е взела окончателно решение за мащаба на съкращенията, които може да не достигнат 15% от работната сила, поясняват те.

Остава неясно дали този ход ще засегне местната централа на автомобилния производител или производствените звена, които той управлява чрез съвместни предприятия с китайски фирми.

От Mercedes-Benz Group China са посочили в изявление за Bloomberg News, че са работили със служителите си за адаптиране на дейностите въз основа на конкурентната среда и пазарните изисквания.

Решението на Mercedes показва трудностите, пред които са изправени чуждестранните производители на автомобили в Китай. Големите стари марки бързо губят позиции пред вълната от гъвкави местни марки, начело с BYD, които спечелиха шофьорите с по-бързото си пускане на пазара и високотехнологичните си електромобили. Икономическият спад нанесе допълнителен удар, тъй като китайските потребители стават все по-предпазливи в харченето на парите си.

Германският автомобилен производител не е единственият, който се стреми да рационализира присъствието си в Китай. Миналата година местните медии съобщиха за съкращения в китайското подразделение на Porsche. Междувременно китайското подразделение на BMW не е подновило договорите си с някои служители през миналата година, което е засегнало между 2 и 5% от работната сила, и според говорител на компанията има планове за подобен ход и през тази година.

Миналия месец Mercedes съобщи, че продажбите в Китай са намалели със 7% през миналата година, което е довело до спад на доставките в световен мащаб.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:24 | 27.02.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още