Европейският съюз (ЕС) трябва да отхвърли призива на местните автомобилни производители да разхлаби целите за емисиите на въглероден диоксид от автомобилите за 2025 г. и свързаните с тях глоби, изтъкват две европейски групи за електрически транспорт в писмо до председателя на Европейската комисия (ЕС) Урсула фон дер Лайен, цитирани от Ройтерс.
В писмото се посочва, че изпълнителната власт на ЕС, която ще представи плановете за автомобилния сектор на 5 март, не трябва да приема по-бавно поетапно въвеждане на целите за емисии и че всички глоби трябва да се използват за субсидиране на прехода на блока към електрически превозни средства (EV).
Производителите на автомобили в ЕС, които се затрудняват да се конкурират с китайските марки и се подготвят за въвеждането на американски мита, настояват ЕК да ги освободи от глоби, които според тях могат да нараснат до 15 млрд. евро, ако техните автопаркове не спазят ограниченията за въглеродни емисии за тази година.
Всяка гъвкавост, която измества ограниченията за емисиите, само ще забави напредъка на Европа да настигне Китай по отношение на електромобилите и ще има смразяващ ефект върху инвестиционните планове на ЕС по отношение на зарядната инфраструктура, разработването на батерии и производството, посочват групите E-Mobility Europe и ChargeUp Europe.
E-Mobility Europe представлява производители на електромобили, компании от веригите на доставка, собственици на автопаркове и доставчици на зарядна инфраструктура, докато ChargeUp Europe се фокусира върху индустрията за зареждане на електромобили. Американският производител на електрически коли Tesla е член и на двете организации.
Производителите на автомобили в ЕС казват, че проблемът, пред който са изправени, е липсата на търсене, което се дължи отчасти на опасенията сред потребителите относно недобре развитата зарядна инфраструктура.
Орелиен дьо Мо, главен изпълнителен директор на компанията за зарядни станции Electra, казва, че това е подвеждащ призив и че зарядните станции в ЕС могат да приемат пет до седем пъти повече превозни средства, без да бъдат задръстени, и че неговият сектор инвестира милиарди евро в разширяване на зарядната мрежа в региона.
„Би било катастрофа да се отстъпи от тази политика“, подчертава той.
Групите заявяват в писмото, че целите за емисиите за 2025 г. са постижими, като посочват пазарните дебюти на 11 нови модела на цена под 25 000 евро, като продажбите на електрически автомобили през януари 2025 г. са се повишили с 40% на годишна база.
Де Мо изтъква също, че прогнозираната обща глоба от 15 млрд. евро се основава на продажбите през първите шест месеца на 2024 г. и е погрешна. Той казва, че прогнозите сочат глоби от около 4-6 млрд. евро, които могат да бъдат намалени наполовина чрез закупуването на регулаторни кредити.
Групите подкрепят цели или стимули за електрифициране на корпоративните автопаркове, тъй като те съставляват около 60% от продажбите на нови автомобили с батерии.
преди 1 месец От 1 до 3 ... гоуема мъка , ДВГто е на финалната права , не му предстоят нови обиколки . Финиш !! Въпрос с понижена трудност , кой ще ви ремонтира дизелчетата след 10-12-15г и с какви чарколяци ?! И втори , колко съоръжения сглобяващи дизелови двигатели се закриха по света , не само в Европа ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Тяхната кожа, зеленашка! Тръмп може и да им обърка плановете... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец М а има си хас да не са против от лобито със зарядната инфраструктура. Зер без държавна принуда целия им бизнес е въздух под налягане... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Да се намалят емисиите на СО2, не само нетоксичен газ, но абсолютно необходим на растенията да растат и се развиват? Значи и реколтите от земеделските земи ще намаляват, а от там до прах от брашнени червеи е само една крачка. От всичките отделяни отработени газове СО2 е най-безобидният. Все едно да забранят отделянето на азот в газовете, след като той е основна част от земната атмосфера. Основното си е търговията с въздух, невероятно печелившо занимание. Но само за някаи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар