Френската автомобилна група Renault SA прогнозира стабилна възвръщаемост за тази година, докато продължава да обновява своята гама, за да се противопостави на приглушеното търсене на електрически превозни средства в Европа, съобщава Bloomberg.
Компанията се стреми към марж на оперативната печалба от най-малко 7% през 2025 г., в сравнение със 7,6% за миналата година.
Renault, която планира да пусне в продажба някои нови модели, включително електрическия R4, увеличи дивидента за акционерите с около една пета до 2,20 евро на акция.
Главният изпълнителен директор Лука де Мео се фокусира върху намаляването на разходите при разработването на нови електромобили чрез партньорства, като същевременно ускорява разработката с помощта на базиран в Китай инженерен екип. Наред с Ferrari NV, Renault беше единственият голям европейски автопроизводител, който не прибегна до низходяща корекция в перспективите за печалбата миналата година въпреки по-слабото търсене на електромобили в Германия, Франция и Италия.
Целта на Renault за марж включва около 1 процентен пункт отрицателно въздействие - около 500 млн. евро до 550 млн. евро - от по-строгите правила на Европейския съюз (ЕС) за емисиите, които влязоха в сила в началото на тази година. Автомобилният производител не планира да се обединява с конкуренти, за да избегне глоби.
Слабото търсене на електромобили в Европа подтикна концерните, включително Porsche AG, да намалят разходите и да обмислят подобрения на своите модели с двигатели с вътрешно горене. Миналата година Renault пусна в продажба модели, захранвани от батерии, включително R5 E-Tech, и се възползва от търсенето на хибриди – технология, в която инвестира чрез своето предприятие за задвижване Horse с китайската Zhejiang Geely Holding Group Co. и саудитския държавен енергиен гигант Saudi Aramco.
Компактният R5 привлича клиенти към шоурумите и стимулира продажбите и на други модели, изтъква главният финансов директор Тиери Пиетон по време на пресконференция.
Компанията планира да представи седем нови модела тази година.
Renault все още иска да продаде своя дял от 36% в Nissan Motor Co. и ще подкрепи всички действия, които укрепват представянето и финансовото състояние на японския партньор, подчертава финансовият директор.
Nissan се опитва да извърши мащабно преструктуриране без помощта на Honda Motor Co., след като двете компании официално приключиха преговорите за сливане.
Renault прогнозира свободен паричен поток от поне 2 млрд. евро през 2025 г., в сравнение с отчетените през 2024 г. 2,9 млрд. евро. През последните 12 месеца цената на акциите на концерна се е повишила с около 40 на сто.