Mercedes-Benz Group AG очаква рязък спад на печалбата тази година, като германският производител на премиум автомобили планира да намали разходите, тъй като се сблъсква с жестоката конкуренция и неравномерното търсене на световния автомобилен пазар, съобщава Bloomberg.
Компанията планира да намали производствените разходи с 10% до 2027 г. и също така ще работи с доставчиците за намаляване на разходите за суровини и компоненти.
Mercedes отчита 30% спад на печалбата преди лихви и данъци за 2024 г. Маржът на бизнеса с автомобилостроене спада до 8,1% за цялата година, под отчетените през предходната година 12,6%.
Подобно на други европейски производители на автомобили, Мерцедес се сблъсква със слабо търсене на своите автомобили на ключови пазари като Европа и Китай. Част от спада се дължи на неравномерния преход към електрически превозни средства, като продажбите на електромобили не отговарят на очакванията въпреки сериозните инвестиции. Много производители трябваше да намалят разходите и да се фокусират върху подобрения за своите коли с двигатели с вътрешно горене.
Mercedes обяви, че пускането на нови модели и обновяването на серията S-Class за 2026 г. в крайна сметка ще повиши търсенето на неговите автомобили.
Под ръководството на главния изпълнителен директор Ола Калениус й компанията насочва ресурси към най-скъпите си превозни средства и се отклонява от по-малко печеливши базови модели като компактния A-Class. Но слабото търсене, особено в Китай, на автомобили от най-висок клас, като лимузините Maybach, мощните автомобили AMG и G-Wagon, помрачава стратегията.
В същото време нарастващото търговско напрежение и заплахата на американския президент Доналд Тръмп да наложи мита върху автомобилите представляват друг повод за притеснение за Mercedes, който внася около 63% от превозните средства, които продава в САЩ. Тръмп каза по-рано тази седмица, че планира да обяви още през април налози от около 25% върху вносните автомобили.
Междувременно Mercedes залага и на някои авангардни технологии, с които да оборудва своите нови модели. Чрез партньорство с Google на Alphabet Inc. автомобилният производител планира да пусне нова версия на купето CLA, която включва базиран на изкуствен интелект (AI) „виртуален асистент“, който ще предоставя указания и ще отговаря на въпроси на шофьорите.
Mercedes посочва, че автомобилът, който ще бъде наличен на пазара по-късно тази година, ще може да намира дестинации дори при неясни подкани, като високо оценени ресторанти или надеждно зарядно устройство за електрически превозни средства.