Toyota Motor Corp. се е споразумяла да прехвърли поръчка на стойност 1,5 млрд. долара с LG Energy Solution, за да подкрепи дейността на завод за батерии в Мичиган, след като General Motors Co. се оттегли от проекта, съобщава Bloomberg, цитирайки източници, запознати с въпроса.
GM обяви през декември, че ще продаде своя дял от 1 млрд. долара в завода в Лансинг, Мичиган, оставяйки LG да търси нови клиенти. Toyota е споразумяла да прехвърли съществуваща поръчка от друг завод на LG в Мичиган, когато южнокорейският производител на батерии придобие изцяло завода в Лансинг, което се очаква да стане тази пролет, потвърди японският автомобилен производител.
Тази поръчка за покупка на батерии е на обща стойност 1,5 млрд. долара, разкриват източниците, говорещи при условие на анонимност.
Южнокорейските компании вложиха 54 млрд. долара в изграждането на заводи за батерии за електромобили в САЩ в очакване на ускоряване в търсенето на пазара, подкрепено от Закона за намаляване на инфлацията (IRA). Сега LG, третият по големина производител на батерии в света, намалява разходите, тъй като производителите на автомобили забавят процеса на електрификация на портфолиото, а Белият дом заплашва да отмени политиките, подкрепящи електрическите автомобили.
Републиканците в Конгреса обещаха да намалят финансирането по закона по време на предстоящите преговори за бюджета.
Батериите, които Toyota купува от LG, могат да се използват както в електромобили, така и в хибридни превозни средства. Хибридите обикновено носят по-малко приходи за производителите на батерии, защото изискват по-малко клетки.
LG също така се стреми да продаде част от продукцията в завода на клиенти, които произвеждат стационарни батерии, където търсенето се е увеличило поради бума на центровете за данни, разкрива един от източниците.
Заводът се готви скоро да започне производство.
„Това е част от стратегическата ни цел за по-нататъшно оптимизиране на нашите инвестиции в Северна Америка и също така да отговорим на нуждите на глобалните производители на автомобили“, посочва LG.
Заводът в Лансинг трябваше да подкрепи стремежа на GM за електрификация на стойност 35 млрд. долара, предвиждащ разработването и пускането в продажба на 30 електрически модела до края на 2025 г. плюс създаването на 4000 нови работни места. Впоследствие GM промени стратегията си поради слабото търсене.
GM и LG получиха 186 млн. долара под формата на различни стимули за проекта в Лансинг. Автомобилният производител работи с щата Мичиган и Корпорацията за икономическо развитие на Мичиган, за да прехвърли тези стимули към LG, което се очаква да стане през следващите месеци.
Пакетът от стимули беше част от по-голяма сделка с щата, която включваше 480 млн. долара за планирания завод за електрически пикапи на GM в Орион Тауншип, Мичиган. Въвеждането в експлоатация на това съоръжение беше отложено за следващата година на фона на забавения растеж при продажбите на електромобили.