IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Автомобил на Mercedes от ранните дни на Формула 1 бе продаден за над 51 млн. евро

Моделът Mercedes-Benz W196 R Stromlinienwagen се нарежда на второ място сред най-скъпите автомобили, продавани на търг

17:30 | 01.02.25 г.
Снимка: RM Sotheby's Facebook Page
Снимка: RM Sotheby's Facebook Page

Истинско произведение на изкуството на моторните спортове беше продадено в събота на търг за над 51 млн. евро.

Моделът Mercedes-Benz W196 R Stromlinienwagen, управляван от Стърлинг Мос и Хуан Мануел Фанхио, беше продаден за астрономическата сума от 46,5 млн. евро на търг на RM Sotheby's, проведен в музея на Mercedes-Benz в Щутгарт, съобщава PlanetF1.

Автомобилът бе продаден за двойно по-висока цена спрямо предишния рекорд за кола от Формула 1 – също модел W196R, през 2013 г.

Аукционната къща RM Sotheby's организира продажбата и макар че автомобилът мина под чукчето с цена 46,5 млн. евро, с добавяне на премията на купувача, окончателната продажна цена стига 51 155 000 евро.

В събота в централата на Mercedes-Benz в Щутгарт се проведе търг за шасито 00009/54, управлявано от Хуан Мануел Фанхио и Стърлинг Мос по време на кариерата им във Формула 1.

Това е първото шаси на Stromlinienwagen, или още Streamliner, което някога е било предоставено за частна продажба, тъй като този автомобил бе в музея на Indianapolis Motor Speedway от 1965 г., след като е бил дарен от самия Mercedes.

Това е и едва вторият път, в който изобщо се продава W196R, но при спецификацията Streamliner Mercedes използва каросерия, която покрива откритите колела, и поставя шасито на дълго междуосие.

Това не само превръща W196R Streamliner в най-скъпия автомобил от Формула 1 за всички времена, но и го нарежда на второ място сред най-скъпите автомобили, продавани някога. Засенчва го само Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe от 1955 г. с цена от 142 млн. долара.

Фанхио управлява вече продаденото шаси, за да спечели домакинска победа в Гран При на Буенос Айрес през 1955 г., а по-късно същата година същото шаси е управлявано от Мос на Монца, на прочутото 10-километрово трасе, което вече не се използва във Формула 1.

Рядкостта на автомобила и по-късното му даряване на музея на IMS водят до „безупречното“ му според RM Sotheby's състояние, а стойността му се увеличава допълнително заради използването му от Фанхио и Мос.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:22 | 01.02.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още