Производителят на камиони Scania се включва, за да помогне на Northvolt в ежедневното управление на водещия му завод в Северна Швеция. Това е последният отчаян опит да се повиши качеството и производството на затруднения производител на батерии за електрически превозни средства, който се затруднява да си осигури средства.
От ноември насам Scania е изпратила свои служители в завода на Northvolt в град Скелефтеа, на 200 км от Полярния кръг, според показват документи на Northvolt, прегледани от Ройтерс. Те очертават стратегията на Scania за подкрепа на играча в областта на зелените технологии. В завода работят около 2500 души.
Четирима работници от Northvolt казват пред Ройтерс, че са виждали служители на Scania в завода през последните месеци.
Scania признава пред Ройтерс, че е подпомагала увеличаването на производството и че е изпратила свои служители в завода на Northvolt за определен период от време, но е отказала да предостави допълнителни коментари.
Съгласно план за подкрепа, който не е обявен публично, всеки служител на Scania трябва да работи заедно с мениджър на смяна или ръководител на екип в Northvolt, за да „обучава“ екипите, като „едновременно с това помага за подобренията и прилагането на стандартите“, се казва във вътрешна презентация от началото на ноември.
Ройтерс не е установила точния брой на служителите на Scania, участващи в инициативата.
Northvolt, считана за най-големия шанс на Европа да създаде шампион в областта на батериите за електрически превозни средства, намали драстично дейността си през миналата година и подаде молба за обявяване в несъстоятелност по глава 11 за защита от фалит в САЩ на 21 ноември, след като преговорите за финансиране с инвеститори и кредитори, включително Scania, Goldman Sachs и Volkswagen, се провалиха на фона на постоянни опасения за качеството.
Макар че Scania – основен клиент на Northvolt – е близка до производителя на батерии за електромобили от самото начало, практическото ѝ участие в производствения процес е от скоро и надхвърля отношенията ѝ с други клиенти, показва преглед на вътрешни документи и съдебни дела, както и разговори с осем запознати източници на Ройтерс.
Шведският производител на батерии, чиито текущи средства може да свършат до седмици, се нуждае от 1,29 млрд. долара, за да преструктурира бизнеса си, съобщи Ройтерс във вторник.
Scania, контролирана от подразделението за търговски превозни средства на Volkswagen Traton Group, зависи от Northvolt за батерийни клетки за електрическите си камиони и притежава дял в шведския играч в областта на зелените технологии. Тя е обещала на Northvolt 100 млн. долара като част от сделката за обявяване на фалит в САЩ.
Volkswagen е най-големият инвеститор в Northvolt с дял от 21%.
преди 4 седмици Тук, изглежда, се заформя преливане от едно в друго и сенчесто поглъщане по схемата "Днес ви помагаме, утре сте част от нас". Дотук добре но, отново - дано да греша - се очертава продължаване производството на морално устарели изделия....Предполагам, докато не затъне и Shania отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Мога да им помогна - стига да поискат - като за целта (предоставяне тласък отвъд възможностите на всичките им конкуренти), е необходимо да преговаряме. Колегите им от Scania, колкото и да са добронамерени, не разполагат с вълшебна пръчица и, при сгрешената парадигма, в която се въртят като пумпали, БИХА МОГЛИ ЕДВА ЧАСТИЧНО И ЗА КРАТКО, да ги изтеглят...до следващото пропадане отново причинено от сгрешената парадигма. Нека от сайта им дадат контактите ми, т.к.не отговарят. Благодаря. отговор Сигнализирай за неуместен коментар