Toyota Motor e продала 10,8 млн. автомобила през 2024 г. – лек спад спрямо предходната година, но достатъчно, за да защити титлата си на най-голям автомобилопроизводител от Volkswagen за пета поредна година, съобщава Bloomberg.
Въпреки че международните продажби – включително тези от Daihatsu Motor и Hino Motors – са намалели с 3,7% миналата година, те са били достатъчни да остане пред германския конкурент, който е продал малко над 9 млн. автомобила. За VW това е спад на продажбите от 2,3% спрямо предходната година.
Toyota имаше проблемна година след няколко скандала в нейни подразделения, които доведоха до прекъсвания на производството за месеци наред. И макар залогът на компанията, че търсенето на газови коли и хибриди ще се запази въпреки електрическите автомобили, конкуренти като китайската BYD бързо напредват на световните пазари.
BYD е продала 4,3 млн. автомобила през 2024 г., включително 1,8 млн. електромобила, което е скок от 41% спрямо предходната година.
В същото време Toyota е продала едва 139 892 електрически автомобила миналата година, а хибридите са били 4,2 млн. броя.
По-рано Toyota се ангажира да продаде 1,5 млн. електромобила до 2026 г. и 3,5 млн. през 2030 г. Целите са част от по-обширна стратегия за намаляване на емисиите наполовина до 2035 г. и постигане на въглеродна неутралност до средата на века. Но по-късно Toyota сви целите си за електрифициране, включвайки и хибриди в прогнозите си.