IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Продажбите на Honda и Nissan се свиват през 2024 г., засилвайки аргументите за сливане

През декември компаниите обявиха, че планират да обединят двете марки в една холдингова компания

10:27 | 30.01.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Honda Motor и Nissan Motor бележат спад или застой на глобалните продажби на превозни средства през 2024 г., подчертавайки нуждата да се обединят и да спрат спада на пазарните си дялове, съобщава Bloomberg.

Продажбите на Honda са се свили с 4,6% до 3,8 млн. единици миналата година, а производството е намаляло с 11% до 3,7 млн. превозни средства. Продажбите на по-малкия японски конкурент Nissan са се понижили с 0,8% до 3,3 млн. единици, а производството – с 8,7% до 3,1 млн. автомобила.

Годишните данни, публикувани от всеки производител в четвъртък, засилват аргументите защо Honda иска да изгради мащаб, обединявайки се с Nissan – сделка, която би създала нов глобален гигант, способен да се конкурира на най-високите нива на световната автоиндустрия, поне на теория.

Поотделно двойката не може да се мери с 4,3 млн. автомобила, продадени миналата година от китайския гигант BYD, но заедно имат шанс.

През декември Honda и Nissan обявиха, че планират да обединят двете марки в една холдингова компания. Ако Mitsubishi Motors също реши да се присъедини, триото ще има общ капацитет на продажби от около 8 млн. автомобила всяка година, колкото са продали заедно през 2024 г.

Подобни цифри биха поставили триото близо до Toyota Motor, която е продала 10,8 млн. автомобила през миналата година, или Volkswagen, доставила 9 млн. автомобила.

Партньорството обаче все още не е сигурно. Като се има предвид финансовата криза на Nissan, Honda даде ясно да се разбере, че и двете страни трябва да бъдат стабилни, за да има съюз. Съществуват известни съмнения дали стъпките, които Nissan вече обяви за рационализиране на дейността си, са достатъчни.

Плановете на Nissan да премахне работни смени и да съкрати почасовия си персонал чрез изкупуване на акции в два завода за сглобяване в САЩ дадоха представа за цялостната му стратегия, но очевидният отказ да затвори заводите може да не успокои Honda.

В Китай, където и Nissan, и Honda са изправени пред силната конкуренция на местните играчи, както и на Tesla, продажбите на Nissan са се свили с 12% през миналата година, а производството – с 14%. Honda се представя дори по-зле, със спад от 35% в производството и от 30% на продажбите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:27 | 30.01.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още