Tesla на Илон Мъск и BMW са завели дела срещу Европейската комисия (ЕК), с което допълват серията от искове на китайски производители на автомобили, атакуващи митата от 45% върху вноса на електромобили в Европейския съюз, съобщава Bloomberg.
От сайта на Общия съд на ЕС се вижда, че двата производителя са отправили неуточнени искове срещу Комисията миналата седмица.
Делото на Мъск засилва напрежението с ЕС, подклаждано от най-богатия човек в света през последните месеци. Мъск предизвика европейските политици заради подкрепата на крайнодесни партии като „Алтернатива за Германия“, но в същото време е под прицел от ЕК заради липсата на модериране на съдържанието в социалната му мрежа Х.
BMW каза в изявление, че задълженията на ЕС по отношение на електрическите превозни средства с батерии „не укрепват конкурентоспособността на европейските производител“, а вместо това „вредят на бизнес модела на активните на световно ниво компании“ и „ограничават предлагането на електрически автомобили на европейските потребители и затова може дори да забавят декарбонизацията в транспортния сектор“.
Германската компания заяви, че все още смята, че е „за предпочитане да бъде намерено политическо споразумение чрез преговори. Както вече беше посочено, важно е да се избегне търговски конфликт, в който накрая ще има само губещи“. Компанията бе ударена, тъй като електрическият ѝ Mini Cooper и изцяло електрическият Mini Aceman се произвеждат в Китай, по данни на автомобилния сайт Autogear.
Tesla, която произвежда автомобилите си за европейския пазар в Китай, не е отговорила веднага на исканията за коментар за ход, а базираният в Люксембург съд заяви, че не може да даде допълнителна информация по съдържанието на делата.
ЕС подготви почвата за митата, като през октомври гласува в подкрепа на налагането им, след като разследване установи, че Китай несправедливо субсидира автоиндустрията. Месеци на преговори не успяха да разрешат търговския спор, което накара Брюксел да добави новите налози към съществуващото 10% вносно мито.
ЕС наложи на Tesla антисубсидийни мита от 7,8% в допълнение към налога от 10%. Вносът на BMW бе обложен с мито от 20,7%.
Държавната компания майка на MG – SAIC, беше засегната най-силно с мита, които сега възлизат на общо 45%. Дълго време най-продаваният китайски автомобилен производител в Европа, някогашната британска марка за спортни автомобили напоследък се задъхва, регистрирайки спад от 58% в регистрациите през ноември, показва данни, предоставени от Jato Dynamics.
„Готови сме да защитим делото си в съда, ако е необходимо“, заяви Олог Жил, говорител на базираната в Брюксел комисия.
преди 2 месеца *Tesla и BMW са завели дела срещу Европейската комисия* - Няма да стане със съд - шут трябва, як шут за брюкселската ппассмина! Комунисти се гонят със шут! Все едно народите на Източна Европа да бяха свалили комунистическите партии от власт със съдебни решения. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Тесла значи няма проблем с митата от 100% в щатите върху вноса не електромобили от Китай, но има такъв с митата от 17.8%, които плаща в ЕС? Хехе.. При всичките си постижения, които няма как да се отрекат, Елон понякога направо става смешен... отговор Сигнализирай за неуместен коментар