Калифорнийският регулатор за качеството на въздуха оттегли исканията към администрацията на президента на САЩ Джо Байдън за определяне на по-строги щатски правила за замърсяване за камиони, влакове и океански кораби, които вероятно ще бъдат отхвърлени при новоизбрания държавен глава Доналд Тръмп, съобщава Bloomberg.
Регулаторното предложение щеше да упълномощи Калифорнийския съвет за въздушни ресурси (CARB) да определя ограничения за замърсяване, които са по-строги от федералните стандарти - правомощие, което щатът отдавна притежава.
Американската агенция за опазване на околната среда (EPA) все още не е предприела действия по заявлението.
При оттеглянето на исканията председателят на CARB Лиан Рандолф се позова на „несигурността, представена от бъдещата администрация, която преди това атакува програмите на Калифорния за защита на общественото здраве и климата“.
Този ход е признание, че по-строгите правила в Калифорния няма да получат одобрение при управлението на Тръмп. Това също така е сигнал за задаващите се проблеми и битки на щата с новата президентска администрация по отношение на третирането на замърсяването на въздуха и ускоряването на продажбите на електрически превозни средства.
Предполагаемите първи бойни полета на тази битка са калифорнийската програма, стимулираща продажбите на превозни средства с нулеви емисии през следващите години, кулминираща със забраната за продажба на нови автомобили с бензинов двигател през 2035 г.
Миналия месец администрацията на Байдън упълномощи Калифорния да въведе политиката, но Тръмп междувременно се зарече да „прекрати“ целите за електромобилите.
Рандолф изтъква, че щатът оценява възможностите за продължаване на усилията за подобряване на качеството на въздуха.