Германските производители на камиони Daimler Truck и Traton отчетоха спад на продажбите през 2024 г. главно поради слабото търсене в Европа, по-специално в Германия, съобщава Ройтерс.
Най-големият производител на тежкотоварни превозни средства в света, Daimler Truck, отчете годишен спад на продажбите от 12% до 460 409 камиона, като основна причина за лошия резултат е пониженото търсене в Азия.
Traton, част от групата на Volkswagen, регистрира по-малък годишен спад от 1% до 334 200 камиона, позовавайки се на по-слабите продажби на основната германска марка камиони и автобуси MAN и закъсненията, причинени от по-строгите регулаторни изисквания относно софтуерните системи за превозни средства в Европа.
Акциите на Daimler Truck и Traton все пак поскъпват на старта на редовната търговия в Европа – съответно с 1,7% и 3,2 на сто, тъй като продажбите са в съответствие с пазарните прогнози.
Повод за оптимизъм при Daimler Truck е 17-процентният ръст на продажбите на камиони, задвижвани изцяло с електричество, където обемите достигат 4035 броя през 2024 г. Техният дял все още е по-малко от 1% от общите продажби.
Междувременно Traton отчете спад от 18% на продажбите на електрически камиони до 1740 броя.
Миналата година Daimler Truck понижи годишните си насоли и заяви, че ще намали работното време за някои служители в Германия в резултат на слабото търсене в Европа и Азия.
Traton отбеляза по-ниски тримесечни маржове в ключовите си звена Scania и MAN по време на дискусия с акционери преди края на четвъртото тримесечие поради продължителната слабост на европейския пазар.
И двете компании ще публикуват своите пълни годишни финансови отчети в средата на март.