IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Tesla пуска нова версия на Model Y в Китай, за да стимулира търсенето

Доставките на модела, едно от най-продаваните електрически превозни средства в Китай, трябва да стартират през март

10:18 | 10.01.25 г. 7
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Tesla пусна в Китай обновен спортен автомобил Model Y и започна да приема поръчки, съобщава Bloomberg.

Доставките на модела - едно от най-продаваните електрически превозни средства в Китай, трябва да стартират през март, след като американската компания получи необходимите регулаторни одобрения.

Пускането му в Китай изпреварва неговата реализация в САЩ. Базовата версия със задно задвижване на Model Y Juniper се предлага на цена от 263 500 юана (35 900 долара).

Автомобилът има актуализиран външен и вътрешен дизайн и може да измине почти 600 километра с едно зареждане на батерията. Той запазва отличителната си капковидна форма на каросерията, като в предния си край версията е оборудвана с тънък LED модул, напомнящ на Cybertruck.

Tesla се стреми да разнообрази гамата си в Китай, тъй като местните марки като BYD Co. продължават да увеличават пазарния си дял. Автомобилният производител, ръководен от Илон Мъск, регистрира първия си спад в годишните доставки на произведени в Шанхай превозни средства миналата година, откакто съоръжението започна масово производство през 2020 г.

Това е знак за засилващата се местна конкуренция и охладеното глобално търсене – китайският завод на Tesla произвежда седана Model 3 и SUV-а Model Y за износ, както и за вътрешния пазар.

За да върне интереса към някои от по-старите версии на Model Y, Tesla сега предлага намаление от 10 хил. юана на първоначалната цена на автомобила от 249 хил. юана при сключване на 5-годишен лизингов договор без лихва.

Американският автомобилен производител също така увеличи цената на своя произведен в Китай Model 3, която сега достига 235 500 юана спрямо предишните 231 900 юана.

За да подпомогне продажбите на по-екологични и икономични превозни средства, включително електрически автомобили и хибриди, Пекин поднови по-рано тази седмица субсидията за замяна на стари коли до 20 хил. юана. Съгласно политически документ, публикуван в сряда, групата от стари превозни средства, отговарящи на условията по програмата, също е разширена.

Програмата осигури голям тласък на продажбите в Китай - особено на електромобили и хибриди - след въвеждането ѝ през миналата година, като тя е отговорна за 3,7 млн. продадени коли от стартирането си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:19 | 10.01.25 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

7
rate up comment 0 rate down comment 0
гъбко
преди 15 минути
До: aldy Значи ТРЕТО! Можеш активното окачване да си го поръчаш като екстра към всяка ЕВРОПЕЙСКА лимузина! Без изключение! Че дори и към някои модели от среден клас можеш! А това колко е добро поднебесното, КОЕТО Е ИЗКОПИРАНО ЕДНО КЪМ ЕДНО БЕЗ ДА ПЛАЩАТ ПАТЕНТИ НЕФЕЛНИЦИТЕ, въобще нема да го коментирам! Деббиилл! Крайно време е да назначат некой раждащ дето поне има елементарни познания за коли! Като не ви харесва ЕВРОПА ей го де е вокзала, чермодан и в питер! @$@ (цензура голема) @@$%$
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 0 rate down comment 0
гъбко
преди 21 минути
До: aldy Значи ВТОРО! Активното окачване е разработено в ЕВРОПА от Citroen към края на Втората световна война. И то по времето когато не е имало компютри. Система от хидравлични и пневматични цилиндри и компенсаторни рейки. И се прилага първоначално в лимузините на Citroen и Cadillac още 50те години на миналият век. Ако поне малко вдяваше от това, за което се упражняваш, немаше да се излагаш!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 0 rate down comment 0
гъбко
преди 27 минути
До: aldy Значи ПЪРВО! Тази реклама с чашите е изкопирана 1:1 от реклама на Lexus LS400 от 80те години на миналият век! НЕФЕЛ! Толкоз по креативността на поднебесните шитове!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 0 rate down comment 0
гъбко
преди 38 минути
До: aldy Хаха ...Смехорино, докога ще бръщолевиш безсмислици ве? Кой ти се връзва на нефелщините? Аре у лево и потапяй ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 1
aldy
преди 2 часа
BYD отдавна удари в земята Брадвата, но местните списувачи откъде да знаят това?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 4 rate down comment 2
aldy
преди 2 часа
Още през 2022 г. BYD надмина по продажби Теслата, въпреки че продаваше 90% на китайския пазар, а Тесла в целия свят. Сега е вече 2025 г. Немската тройка се мъчи някак си да си пробута колите, произведени в Китай, като прилага до 50% отстъпки, но само чрез банкови сделки. Китай не прилага никакво държавно субсидиране. Това признаха и гейропейците. Просто работят в пъти по-ефективно и кочествено. Едно сравнение, Майбах и NIO ET9: https://youtube.com/watch?v=ONL3B5TPh44
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 0
I4S
преди 3 часа
Две забележки:1. Модел Y не е спортен автомобил. Това по повод: "Tesla пусна в Китай обновен спортен автомобил Model Y и започна да приема поръчки, съобщава Bloomberg." 2. Каква е идеята да сложите снимка на стария вече модел, а статията да е за новия? Толкова ли не можахте да намерите снимка на обновената версия?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още