Tesla пусна в Китай обновен спортен автомобил Model Y и започна да приема поръчки, съобщава Bloomberg.
Доставките на модела - едно от най-продаваните електрически превозни средства в Китай, трябва да стартират през март, след като американската компания получи необходимите регулаторни одобрения.
Пускането му в Китай изпреварва неговата реализация в САЩ. Базовата версия със задно задвижване на Model Y Juniper се предлага на цена от 263 500 юана (35 900 долара).
Автомобилът има актуализиран външен и вътрешен дизайн и може да измине почти 600 километра с едно зареждане на батерията. Той запазва отличителната си капковидна форма на каросерията, като в предния си край версията е оборудвана с тънък LED модул, напомнящ на Cybertruck.
Tesla се стреми да разнообрази гамата си в Китай, тъй като местните марки като BYD Co. продължават да увеличават пазарния си дял. Автомобилният производител, ръководен от Илон Мъск, регистрира първия си спад в годишните доставки на произведени в Шанхай превозни средства миналата година, откакто съоръжението започна масово производство през 2020 г.
Това е знак за засилващата се местна конкуренция и охладеното глобално търсене – китайският завод на Tesla произвежда седана Model 3 и SUV-а Model Y за износ, както и за вътрешния пазар.
За да върне интереса към някои от по-старите версии на Model Y, Tesla сега предлага намаление от 10 хил. юана на първоначалната цена на автомобила от 249 хил. юана при сключване на 5-годишен лизингов договор без лихва.
Американският автомобилен производител също така увеличи цената на своя произведен в Китай Model 3, която сега достига 235 500 юана спрямо предишните 231 900 юана.
За да подпомогне продажбите на по-екологични и икономични превозни средства, включително електрически автомобили и хибриди, Пекин поднови по-рано тази седмица субсидията за замяна на стари коли до 20 хил. юана. Съгласно политически документ, публикуван в сряда, групата от стари превозни средства, отговарящи на условията по програмата, също е разширена.
Програмата осигури голям тласък на продажбите в Китай - особено на електромобили и хибриди - след въвеждането ѝ през миналата година, като тя е отговорна за 3,7 млн. продадени коли от стартирането си.
преди 15 минути До: aldy Значи ТРЕТО! Можеш активното окачване да си го поръчаш като екстра към всяка ЕВРОПЕЙСКА лимузина! Без изключение! Че дори и към някои модели от среден клас можеш! А това колко е добро поднебесното, КОЕТО Е ИЗКОПИРАНО ЕДНО КЪМ ЕДНО БЕЗ ДА ПЛАЩАТ ПАТЕНТИ НЕФЕЛНИЦИТЕ, въобще нема да го коментирам! Деббиилл! Крайно време е да назначат некой раждащ дето поне има елементарни познания за коли! Като не ви харесва ЕВРОПА ей го де е вокзала, чермодан и в питер! @$@ (цензура голема) @@$%$ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 21 минути До: aldy Значи ВТОРО! Активното окачване е разработено в ЕВРОПА от Citroen към края на Втората световна война. И то по времето когато не е имало компютри. Система от хидравлични и пневматични цилиндри и компенсаторни рейки. И се прилага първоначално в лимузините на Citroen и Cadillac още 50те години на миналият век. Ако поне малко вдяваше от това, за което се упражняваш, немаше да се излагаш! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 27 минути До: aldy Значи ПЪРВО! Тази реклама с чашите е изкопирана 1:1 от реклама на Lexus LS400 от 80те години на миналият век! НЕФЕЛ! Толкоз по креативността на поднебесните шитове! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 38 минути До: aldy Хаха ...Смехорино, докога ще бръщолевиш безсмислици ве? Кой ти се връзва на нефелщините? Аре у лево и потапяй ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 часа BYD отдавна удари в земята Брадвата, но местните списувачи откъде да знаят това? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 часа Още през 2022 г. BYD надмина по продажби Теслата, въпреки че продаваше 90% на китайския пазар, а Тесла в целия свят. Сега е вече 2025 г. Немската тройка се мъчи някак си да си пробута колите, произведени в Китай, като прилага до 50% отстъпки, но само чрез банкови сделки. Китай не прилага никакво държавно субсидиране. Това признаха и гейропейците. Просто работят в пъти по-ефективно и кочествено. Едно сравнение, Майбах и NIO ET9: https://youtube.com/watch?v=ONL3B5TPh44 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 часа Две забележки:1. Модел Y не е спортен автомобил. Това по повод: "Tesla пусна в Китай обновен спортен автомобил Model Y и започна да приема поръчки, съобщава Bloomberg." 2. Каква е идеята да сложите снимка на стария вече модел, а статията да е за новия? Толкова ли не можахте да намерите снимка на обновената версия? отговор Сигнализирай за неуместен коментар