IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Renault намалява допълнително цените на по-достъпните електромобили

Марката на групата за масовия пазар Dacia предлага своя електрически Spring срещу 16 900 евро, с 2000 евро по-малко спрямо цената на версията с по-мощен двигател

17:17 | 07.01.25 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Марката Dacia, част от френската автомобилна група Renault, намали цената на своето достъпно електрическо превозно средство с 2000 евро във Франция.  Това е част от вълната от очаквани отстъпки в Европа за стимулиране на стагниращите продажби на колите с това задвижване и избягване на глоби заради по-строгите правила за емисиите в Европейския съюз (ЕС).

Очаква се автопроизводителите в региона да разчитат на ценови отстъпки, за да стимулират търсенето на електрически коли, задвижвани с батерии, и да отговорят на по-строгите регулации, съобщава Ройтерс.

Най-малко една пета от всички продажби на автомобилните компании в ЕС трябва да представляват електромобили, за да се избегнат тежки глоби, но само 13% от превозните средства, продадени в региона през първите 11 месеца на 2024 г., са напълно електрически, изтъква Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).

Dacia, една от водещите марки в региона, фокусирани върху масовия пазар, заяви, че намалява базовата цена на електрическия си модел Spring до 16 900 евро, за да се конкурира по-успешно с китайската Leapmotor.

Последният, който развива съвместно предприятие със Stellantis, наскоро намали цената на своя T03 с 4000 евро до 14 900 евро, с което моделът запази позицията си на най-евтин електромобил в региона.

Новият Spring също така ще предлага по-скромна мощност от едва 45 конски сили в сравнение с по-скъпата версия, където мощността достига 65 конски сили.

И двете версии използват една и съща батерия, което позволява еднакъв пробег от около 225 километра с едно зареждане.

Лука де Мео, главен изпълнителен директор на Renault и президент на ACEA, наскоро каза, че индустрията рискува да загуби до 16 млрд. евро под формата на „инвестиционен капацитет“ заради риска от регулаторни глоби. Производителите на автомобили ще плащат по 95 евро за всеки грам въглероден диоксид, който е над установената цел от 93,6 грама на километър.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:17 | 07.01.25 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още