Основният доставчик на електромобилни батерии на Tesla Inc., японската Panasonic Energy, планира да елиминира зависимостта си от Китай при веригата на доставки за продукти, произведени в САЩ, съобщава Ройтерс, цитирайки Алън Суон, президент на бизнеса на компанията за Северна Америка.
По думите му в момента това е цел номер едно за концерна.
Коментарите на Суон подчертават как обещанието на новоизбрания президент на САЩ Доналд Тръмп да увеличи митата върху китайския внос е принудило редица компании да преразгледат своите производствени процеси.
Panasonic Energy, която доставя батерии на Tesla, както и на други автомобилни производители, е подразделение на японския технологичен гигант Panasonic.
Тръмп обеща да наложи 10% мита върху глобалния внос в САЩ, както и 60% налози върху китайските стоки. През ноември той изрично заплаши да наложи мита в размер на 25% върху вноса от Канада и Мексико, когато встъпи в длъжност на 20 януари.
Първото нещо, което бизнесът трябва да направи по отношение на планираните от Тръмп мита, е веригата на доставки да бъде отделена от Китай, посочва Суон в интервю за Ройтерс.
По-голямата част от произведените в САЩ батерии на Panasonic Energy са осигурени от чуждестранни доставчици, включително такива от Канада, добавя Суон.
Ройтерс съобщи миналия месец, че преходният екип на Тръмп е препоръчал мита върху внасяните материали за батерии. Washington Post информира в понеделник, че помощниците на новоизбрания държавен глава проучват мита върху продукти, покриващи вноса на стратегически значими стоки.
В САЩ Panasonic Energy управлява фабрика в Невада и планира да отвори втори американски завод в Канзас по-късно тази година.
Японските фирми се подготвят за несигурността около второто президентство на Тръмп, особено в търговската му политика.
Производители на автомобили като Nissan и Honda намекнаха за възможни въздействия от митата на САЩ върху Мексико – страна, където работната ръка е сравнително евтина и съществуват множество фабрики, които изнасят своята продукция за САЩ.