Китайски регулатор ангажира американския автомобилен концерн Tesla да поправи софтуера в 77 650 произведени в Китай електромобила Model 3 и Model Y заради проблеми, свързани с безопасността, съобщава Ройтерс.
Мярката, свързана с проблеми в софтуера на електромобилите, се отнася до риск от некоректно отчитане на налягането в гумите след стартиране на превозното средство, става ясно от регулаторно съобщение.
Не е уточнено дали шофьорите имат право да върнат засегнатите електромобили на Tesla с възможност за възстановяване на сумата, която са платили на компанията.
Производителят на електрически превозни средства също така започва сервизна акция на 63 внесени автомобила Model S и Model X заради проблеми с предната въздушна възглавница на водача.
Това не е първият път, когато Tesla се сблъсква със софтуерни проблеми в Китай. През 2022 г. компанията започна сервизна акция на повече от 435 000 електрически превозни средства в Китай, за да коригира проблем с габаритните светлини, който при някои ситуации може да доведе до катастрофа. Тогава бяха засегнати 142 277 автомобила Model 3 и 292 855 коли Model Y, става ясно от информация на Държавната администрация за регулиране на пазара.
В САЩ Tesla беше принудена да коригира софтуера в 54 676 автомобила Model X, произведени между 2021-2023 г., поради риск системата на превозните средства да не успее да засече ниски нива на спирачна течност. Компанията извърши безплатна безжична сервизна акция, за да отстрани проблема.