Пекин прие нови разпоредби за насърчаване на технологията за автономни превози в столицата на Китай, като властите планират в крайна сметка да позволят свободното движение на роботизирани обществени автобуси и таксита, съобщава Ройтерс.
Автономните превозни средства, които преминат пътни тестове и си осигурят оценки относно безопасността, ще могат да кандидатстват за движение по обществените пътища, информира държавният вестник Beijing Daily, като добавя, че новите разпоредби влизат в сила от 1 април.
Градът подкрепя използването на автономни превозни средства като лични автомобили, градски автобуси, трамваи и таксита, добавяйки, че властите искат да насърчат изграждането на интелигентна пътна инфраструктура в подкрепа на такъв транспорт.
В отделно известие, публикувано в понеделник, централния китайски град Ухан също посочва, че е одобрил разпоредби за насърчаване на развитието на интелигентни свързани превозни средства.
Китайските власти агресивно осигуряват среда за тестване на технология за автономни превози, като най-малко 19 града провеждат тестове с роботаксита и роботизирани бусове, съобщи Ройтерс през август.
В списъка с компании с големи автопаркове от роботаксита, използвани в Китай, влиза и Apollo Go, дъщерно дружество на технологичния гигант Baidu, което планира да разположи 1000 роботаксита в Ухан до края на 2024 г.
Pony.ai, която започна бизнес на американския пазар през ноември, планира да разшири автопарка си от роботаксита в Китай до над 1000 броя до 2026 г. от 250 броя за тази година.
Сред другите фирми, които проучват възможностите за роботаксита на най-големия автомобилен пазар в света, изпъкват WeRide, AutoX и SAIC.
Американският производител на електромобили Tesla Inc. се готви да въведе своята система за подпомагане на водача Full Self-Driving (FSD) в Китай през първото тримесечие на 2025 г., в очакване на регулаторно одобрение, като заяви, че ще започне да произвежда роботаксита през 2026 г.