Китайският стартъп TuSimple Holdings ще се преименува на CreateAI, тъй като се пренасочва от бизнес с автономни камиони към разработчик на технология за игри с изкуствен интелект (AI), съобщава Ройтерс.
Главният изпълнителен директор Чен Лу посочва, че преминаването към гейминг технологиите и анимацията представлява естествена еволюция на възможностите на компанията, въпреки че преходът ще стане факт след две години на неуспехи и регулаторни предизвикателства.
Основана през 2015 г., TuSimple привлече инвестиции от китайския интернет гигант Sina Corp и международни компании като Nvidia, Volkswagen и UPS. Но съдбата на разработчика на роботизирани камиони се преобърна през 2022 г., когато американските регулатори започнаха разследване на връзките му с китайските власти, предизвиквайки съдебни спорове.
В началото на тази година компанията обяви, че е решила да се оттегли от Nasdaq, след по-малко от три години от листването ѝ на борсата, в което набра 1,35 млрд. долара.
TuSimple е изправена пред голямо правно предизвикателство, свързано с бившия изпълнителен директор Сяоди Ху, което доведе до съдебна заповед, ограничаваща компанията от финансови трансфери между САЩ и Китай „извън обичайните бизнес дейности“. Компанията също така е въвлечена в спор за своите активи в САЩ, включително 450 млн. долара под формата на парични резерви.
Докато Чен Лу посочва, че бордът на директорите е одобрил предложението на ръководството от март за преминаване към AI игри, представители на Ху и други акционери оспорват този ход, твърдейки, че инвестициите в китайски игри и разработка на анимация не са одобрени от инвеститорите.
Компанията се позова на данни на трети страни, оценяващи глобалния пазар на игри на 200 млрд. долара през 2023 г.
Ребрандираната CreateAI ще се съсредоточи върху производството на видеоигри и аниме, използвайки своя нов AI модел, залагащ на технологията „изображение към видео“, Ruyi, за разработване на съдържание.
Компанията осигурява работа на 270 служители в световен мащаб, включително развойни екипи и такива за производство на съдържание в Китай, Япония и САЩ.