Volkswagen и синдикалните лидери се доближават до споразумение за преструктуриране на едноименната марка на автомобилния производител без необходимостта от затваряне на фабрики в Германия, съобщава Bloomberg, позовавайки се на източници, запознати с въпроса.
Ръководството на най-големия автомобилен производител в Европа е готово да остави германските заводи отворени и да възстанови споразуменията за сигурност на работните места до 2030 г. в замяна на доброволния отказ на работниците от бонуси.
Обсъжданите допълнителни мерки за намаляване на разходите включват преместване на производството на Golf от Волфсбург в Мексико и прекратяване на производството на електрически превозни средства на марката Volkswagen в Цвикау, за да се намали излишният капацитет.
Подобно споразумение би предотвратило масовите съкращения на работни места и би позволило на главния изпълнителен директор Оливер Блуме да рестартира бизнеса на германската група.
Volkswagen се опитва да намали разходите и излишния капацитет в своята германска производствена мрежа, сблъсквайки се с намаляващ пазарен дял в Китай и забавено търсене на електрически превозни средства в Европа и САЩ.
Детайлите на споразумението все още подлежат на промени, като преговорите, които продължават, могат да приключат без сделка, предупреждават източниците. Двете страни се намират в разгара на петия кръг от преговори от понеделник.
Volkswagen предложи по-рано редица мерки, включително съкращаване на работници, намаляване на заплатите и затваряне на три германски фабрики, за да спести 17 млрд. евро в рамките на едноименната марка.
Говорители на Volkswagen и профсъюза IG Metall отказаха коментар по темата.
Заводската мрежа на марката Volkswagen в Германия. Източник: Bloomberg
Автомобилните производители се сблъскват със забавяне на продажбите в Европа, където потребителите, притиснати от високите разходи за живот, се противопоставят на високата цена на електромобилите. Регистрациите на нови автомобили в региона са намалели с 2% през ноември спрямо година по-рано до 1,06 млн. броя, водени от резкия спад във Франция и Италия, става ясно от нов доклад на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
Междувременно Stellantis, друг голям автомобилен производител в региона, се опитва да се възстанови от катастрофалната година, която завърши с отстраняването на вече бившия главен изпълнителен директор Карлос Таварес.
В същото време автопроизводителите са изправени пред глоби от милиарди евро, ако не успеят да изпълнят по-строгите европейски правила за емисиите, които трябва да влязат в сила през следващата година.
Доставчиците на автомобилни компоненти също обявиха драстични мерки за спестяване на разходи в отговор на спада в търсенето. Robert Bosch, ZF Friedrichshafen и Schaeffler са сред играчите в сектора, които се готвят да заличат хиляди работни места.
преди 2 часа До: Alex SilverАко се откажат да местят произвадството ще спестят нерви . А мексиканските заплати могат да си ги вземат и в Германия още 1-2 г. , докато обявят фалит. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 часа Кога и цяла Германия ще преместят в Мексико? отговор Сигнализирай за неуместен коментар