Патовата ситуация във Volkswagen със синдикатите вероятно ще се проточи през 2025 г., което означава, че главният изпълнителен директор Оливер Блуме няма да получи новото начало, което иска да осигури за най-големия производител на автомобили в Европа, пише Bloomberg.
Ръководството започва пети кръг от преговори с мощния синдикат IG Metall в понеделник, докато двете страни остават в безизходица относно това как да намалят разходите на едноименната марка на групата, за да я направят по-конкурентоспособна.
И двете страни се стремят да постигнат сделка до Коледа, но все още не са преодолели дълбоките различия относно потенциалните съкращения и безпрецедентно планирано затваряне на фабрики в Германия. Volkswagen се сблъсква с намаляващо търсене на електрически превозни средства в Европа и нарастваща конкуренция в Китай от страна на местните производители, водени от BYD Co.
Планирано е преговорите да продължат два дни, но ако те не доведат до пробив, бордът на IG Metall е готов да проведе гласуване в края на седмицата, за да проправи пътя за 24-часови прекъсвания във фабриките на VW през януари.
Десетки хиляди работници на концерна временно изоставиха своите работни места на два пъти този месец, след като ръководството отхвърли предложение на профсъюза, което включва намаляване на дивидентите и на някои бонуси.
Електрификацията и преструктурирането групата междувременно изяжда маржа. VW информира Porsche Automobil Holding SE в петък, че вече не очаква да завърши корпоративното си планиране до 31 декември. Това принуждава холдинговата компания, водена от влиятелните фамилии Порше и Пиех, да използва оценките на анализаторите, за да проведе тестове за обезценка на своите инвестиции в автомобилния производител.
Porsche обяви, че отчита отрицателна непарична обезценка от 7 млрд. евро до 20 млрд. евро относно своята инвестиция във VW.