Stellantis ще удължи периода на преустановено производство на автомобили в своя завод Mirafiori в Торино, Италия, с още две седмици до 20 януари, заяви пред Ройтерс ръководителят на профсъюза FIOM-Cgil Джани Манори.
Mirafiori претърпя няколко прекъсвания на производството тази година поради слабото търсене на електрическия градски автомобил Fiat 500 и на двата спортни модела на марката Maserati, които се изграждат във фабриката.
Stellantis обяви в края на миналия месец, че производствените линии ще бъдат спрени през целия декември до 5 януари поради "продължаваща несигурност в продажбите" на електрически автомобили в Европа.
Mirafiori - някогашният символ на мощта на Fiat, осигуряващ работа на около 60 хил. души и произвеждащ до 1 млн. коли годишно, включително оригиналния Fiat 500 в разцвета си през 60-те години на миналия век - се свива до сянката на предишното си „аз“.
Сега Mirafiori е последният автомобилен завод в Торино, чиито служители са останали почти без работа. Средната им възраст е 57-58 години, изтъкват синдикатите, тъй като по-младите жители на италианския град предпочитат да изберат друга професия.
Превръщането на Fiat в поредната марка в портфолиото на Stellantis отне статута на Торино като основен производствен център за автомобилната индустрия в региона. Най-новите модели на Fiat, Alfa Romeo и Lancia са по италиански дизайн, но използват предимно френски двигатели и платформи.
Stellantis е изправен пред редица предизвикателства, които тресат цялата индустрия в региона, като охладено търсене на електрически превозни средства и засилваща се конкуренция в лицето на Китай. Освен това групата губи пазарен дял в САЩ.
Групата се сблъска и с проблеми в ръководството, след като доскорошния изпълнителен директор Карлос Таварес напусна компанията, притиснат от множество противоречия относно бизнеса в Китай и САЩ.