Hyundai Motor и китайският му партньор BAIC Motor се споразумяха да инвестират 1,1 млрд. долара в съвместното им предприятие, което произвежда и продава автомобили с марка Hyundai в Китай, съобщава Ройтерс.
Това затвърждава ангажимента на южнокорейския автомобилен производител относно най-големия автомобилен пазар в света въпреки намаляващите му продажби там и загубата на пазарен дял от китайски конкуренти като BYD от 2018 г. насам.
Годишните продажби на Hyundai в Китай паднаха миналата година до 249 хил. автомобила, близо една пета от пика за марката през 2016 г., като съвместното предприятие с BAIC – известно като Beijing Hyundai – закри междувременно два от своите четири завода в Китай.
Инвестицията - разделена поравно между двете компании - ще увеличи общия регистриран капитал на 22-годишното съвместно предприятие до 4,074 млрд. долара, информира BAIC.
Компанията посочва, че предприятието планира да представи повече продукти, съобразени с нуждите на китайските потребители, и да изнася по-големи обеми на международните пазари.
През първите девет месеца на тази година Hyundai е продал в Пекин 136 460 превозни средства, почти всички от които с двигатели с вътрешно горене, като 34 179 от тях са изнесени, става ясно от данни на Китайската асоциация на производителите на автомобили.
Изцяло електрическите превозни средства и плъгин хибридите съставляват повече от половината от автомобилния пазар в Китай от началото на тази година. В момента Hyundai не предлага такива модели в страната.
За да се справи с проблемите, Hyundai назначи Хосе Муньос за президент и главен изпълнителен директор, като това е първият път, когато ръководните постове се предоставят на чужденец. Той трябва да помогне на компанията да се разшири в Северна Америка, където доминират концерни като General Motors, Toyota, Ford и Stellantis.
Реорганизацията отразява желанието на автомобилния производител да се разшири на американския пазар и да развива своя бизнес с електромобили в световен мащаб, въпреки че някои от конкурентите му сега правят крачка назад от плановете си за електрификация поради слабото търсене.