IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

И папамобилът става електрически

Возилото тежи повече от 3 тона и струва 142 621 евро без екстри, като задната седалка е заменена от централно разположена въртяща се седалка с регулируема височина

18:31 | 04.12.24 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Mercedes-Benz Group AG може и да се затруднява да продава електромобили в момент на цялостно охлаждане на пазара в Европа, но германската компания току-що получи специално одобрение: папа Франциск, главата на Римокатолическата църква, ще се вози в G-Wagon на компанията, задвижван от батерии, съобщава Bloomberg.

Ръководители и инженери на концерна посетиха Ватикана в сряда, за да доставят ръчно изработения папамобил, който папа Франциск планира да използва, когато поклонниците посетят Рим за юбилейно събитие през 2025 г.

Mercedes доставя специални превозни средства за Ватикана и папата в продължение на близо век, включително първата бронирана версия на папамобил през 1981 г., въведен след опита за убийство на папа Йоан Павел II година по-рано.

„Това е особена чест за нашата компания и бих искал да благодаря на Негово светейшество за доверието“, изтъква от своя страна главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz Group Ола Келениус.

Електрическият папамобил представлява момент на оптимизъм за Mercedes, който се сблъска с охладено търсене на своите електромобили. През октомври германският производител е продал по-малко от 20 броя от седана EQE в Китай, най-големият пазар за електромобили в света, показват данни от Китайския център за автомобилни технологии и изследвания.

Преходът към електричество позволява за католическата църква да акцентира върху своите призиви относно чистите технологии. През 2013 г. лидерът на църквата с 1,5 млрд. последователи представи влиятелна енциклика, осъждаща безконтролното консуматорство и унищожаването на околната среда.

Електрическият Mercedes G-Wagon тежи повече от 3 тона и струва 142 621 евро без допълнителни екстри. Неговата версия с двигател с вътрешно горене е често срещана по улиците на луксозните квартали от Лос Анджелис до Мюнхен.

За папата задната седалка е заменена от централно разположена въртяща се седалка с регулируема височина, което позволява на Франциск да се обръща към публиката от различни ъгли. Подобно на предишните папамобили, боята е перлено бяла.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:31 | 04.12.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още