Продажбите на нови автомобили на китайския пазар растат през ноември, след като производителите увеличиха отстъпките, а купувачите побързаха да се възползват от правителствената субсидия за смяна на стари автомобили с нови, преди тя да приключи, съобщава Bloomberg.
Продажбите на дребно на леки коли са нараснали в Китай до 2,4 млн. броя през ноември, което е с 18% повече в сравнение със същия месец на миналата година, показват данни на Китайската асоциация за леки автомобили.
Доставките на електрически автомобили и хибриди се увеличават с 52% до 1,3 млн. броя.
Последните месеци от годината традиционно привличат повече купувачи на пазара, тъй като автопроизводителите посягат към отстъпки, за да постигнат своите годишни цели за продажби.
Докато продажбите на електромобили и хибриди получиха тласък от държавната отстъпка от 20 000 юана (2750 долара), търсенето на бензинови автомобили продължава да пада. Секторът остава изключително конкурентен на фона на десетките марки, борещи се за пазарен дял.
Някои от продажбите бяха подкрепени от потребители, които искаха да се възползват от правителствената субсидия преди края на тазгодишната програма. Допълнителните отстъпки от местните власти също засилиха търсенето в някои части на страната.
Представители на Министерството на търговията заявиха, че планират кампанията за размяна на стари автомобили да продължи и през следващата година, сигнализирайки, че програмата за субсидиране може да бъде подновена.
Автомобилните производители също заложиха на допълнителни стимули от края на ноември, като Tesla Inc. сега предлага безлихвени петгодишни заеми за своя електрически Model Y и парична отстъпка от 10 000 юана (1375 долара).