Приблизително 66 000 служители на Volkswagen AG в цяла Германия напуснаха работните си места в понеделник заради задънената улица в преговорите с ръководството относно това как да се намалят разходите на едноименната марка, съобщава Bloomberg.
Така наречените предупредителни стачки, чиято цел е да се осъществи натиск върху управлението по време на преговорите, се състояха в почти всички девет завода на Volkswagen в Германия, включително в Цвикау, където се изграждат електромобили.
Влиятелният синдикат IG Metall обяви, че си запазва правото да призове скоро за нови предупредителни стачки и че са планирани работнически събрания във фабриките през следващите няколко дни.
„Ако е необходимо, това ще бъде най-тежката битка за колективно договаряне, с която Volkswagen някога се е сблъскват“, изтъква Торстен Грьогер, водещият представител на IG Metall в преговорите с VW.
Ръководството и работническите лидери на VW спорят как да се справят със спада в търсенето на електрически превозни средства, по-високите оперативни разходи и нарастващата конкуренция от страна на китайските производители. Докато ръководството посочва, че компанията трябва да затвори три германски фабрики и да освободи хиляди работници, представители на синдикатите настояват заводите да останат отворени.
Автопроизводителят за последно се сблъска с подобни стачки във всички обекти в малък мащаб през 2021 г. по време на пандемията от Covid-19, като по-дългото спиране на работа по време на преговорите за заплатите през 2018 г. ангажира повече от 50 000 работници в шест фабрики.
Във Волфсбург, където се намира централата на VW, служителите напуснаха работните си места в понеделник сутрин, за да присъстват на митинг, на който ръководителят на работническия съвет Даниела Кавало разкритикува ръководството за отказа му да загърби плана за затваряне на фабрики и за това, че не подкрепя намаляването на изплащането на дивиденти като част от плана за спестявания.
„Тази предупредителна стачка се провежда, за да подчертае нашите законни искания“, изтъква Кавало пред работниците. „Бордът трябва да знае, че кризата във VW може да бъде разрешена само заедно с работната сила, а не срещу нея“, категорична е тя.
Два часа спряно производство на четири линии в главния завод на VW във Волфсбург се равнява на загубена продукция от 400-600 превозни средства. Общият брой вероятно ще надхвърли 1000 автомобила, като се вземат предвид и другите монтажни заводи в Германия.
Компанията търси конструктивен диалог за постигане на съвместно решение, изтъква говорител на Volkswagen в неделя, добавяйки, че концернът е предприел конкретни мерки в отговор на планираните стачки.
Четвъртият кръг от преговори трябва да се проведе на 9 декември, като Кавало казва, че срещата „вероятно ще определи пътя напред: компромис или ескалация“.
преди 1 месец Какво значение има един VW, след като разкатаха фамилията на Путин? РФ вместо да стигне 3-то място в света по БВП ППС, едва се добра до 4-тото. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: Ironhorse много им е 1 година на Vw, до 3-4 месеца ще започне сериозен срив. Щом започнаха стачките това значи спиране на пройзводство, продажби, развитие. Съмнявам се да издържат повече от 3-4 месеца тия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Стелантис, Нисан и други авто гиганти са в колабс.Фолксваген също до една година ще баталяса.Зелената сделка, мултикулти дивотиите с отварянето на границите, ЛГБТИ педофилията и откровено въвеждания фашизъм под фалормата на либерална демограция разори Западна Европа.НЕ Е случайно, че ЕС и САЩ реагират толкова бурно на отказа на Грузия да приеве горните извращения. И докато САЩ ще бъдат други от 20.01.2025, в Европа ще има граждански войни.Има политици и милиардери за дране. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Тъкмо по лесно ще ги съкратят отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Да взимаш 5000 евра заплата и да мрънкаш, еми като не могат повече да ви плащат тия заплати ще ви съкратят просто и ясно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар