Индия планира да разшири стимулите за производство на електрически превозни средства за компаниите, които изграждат модели в съществуващи фабрики в страната, вместо да ограничава ползите само до тези концерни, които желаят да построят нови заводи, съобщава Ройтерс, цитирайки източник, запознат с плановете.
Политиката на Индия относно електромобилите, която все още се финализира, първоначално беше предназначена да насърчи Tesla да навлезе на пазара и да произвежда на местно ниво, но американският автомобилен производител се отказа от тези планове по-рано тази година.
Други чуждестранни компании също проявяват интерес към производството на електромобили в Индия в съществуващи и нови фабрики, става ясно от протокол от среща с индийското министерство на тежката промишленост, цитиран от Ройтерс.
Страната иска тези промени в политиката да насърчат инвестициите в електрическа мобилност от компании като Toyota и Hyundai, добавя източникът.
Съгласно политиката, обявена през март, всеки автомобилен производител, който инвестира най-малко 500 млн. долара за производство на електромобили в Индия с 50% от компонентите, произведени на местно ниво, има право на голямо данъчно облекчение върху вноса. Вносът на тези компании ще подлежи само на 15-процентни мита спрямо сегашните 100% за до 8 хил. електромобила годишно.
Правителството също така ще обмисли инвестиции в електромобили в съществуващи фабрики, които в момента произвеждат бензинови автомобили и хибриди, посочва източникът.
Електрическите модели обаче трябва да бъдат изградени на отделна производствена линия и да отговарят на местните критерии за снабдяване.
В случай на нова фабрика инвестицията в машини и инструменти за изграждане на електромобили ще се отчете изцяло към изискването за 500-те милиона долара, дори ако оборудването се използва и за производството на други видове автомобили, изтъква източникът.
За да гарантира, че производителите на автомобили са третирани справедливо, правителството ще определи минимална цел за приходи от електромобили на завод или производствена линия, която трябва да бъде изпълнена, за да отговаря това съоръжение на условията от схемата.
Политиката ще бъде финализирана до март, добавя източникът.
Според протокола от срещата с представители на Toyota, последните са попитали дали политиката за електрическа мобилност ще позволи инвестиране в отделна производствена линия в рамките на завод, който произвежда различни видове задвижвания.
Междувременно Hyundai е попитала дали парите, похарчени за научноизследователска и развойна дейност, могат да бъдат отчетени като част от изискването за инвестиция от 500 млн. долара. Според източника това няма да бъде зачетено.
Местното звено на Volkswagen е изискало от правителството повече свобода на действие с инвестиционната времева рамка. То е попитало дали 75% от тези 500 млн. долара могат да бъдат инвестирани през първите три години от петгодишната схема, вместо 100%, каквото е изискването в момента. Компанията също така се опитва да разбере дали инвестициите на доставчиците биха отговаряли на изискванията.
преди 1 месец Китайците го закъсаха, не че вече не са закъсали... отговор Сигнализирай за неуместен коментар