Китайският производител на електрически превозни средства BYD планира да пусне ново поколение блейд батерии през 2025 г., съобщава Ройтерс, цитирайки китайската държавна медия CGTN.
Блейд батериите се базират на литиево-желязо-фосфатна формула, като са произвеждани от FinDreams Battery, дъщерно дружество на BYD.
Тези батерии са по-малки като обем от стандартните литиево-желязо-фосфатни батерии и предлагат по-голяма безопасност спрямо аналозите, които са популярни днес на пазара, изтъква председателят на BYD Уан Чуанфу.
Китайската компания е един от най-големите производители на електромобилни батерии в света, като същевременно спори с Tesla Inc. за първото място при производството и продажбите на електрически коли. BYD се нарежда на трето място в света по пазарен дял при батериите за 2023 г., като е изпреварена само от Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) и LG Energy. Трите компании общо държат около 70% от пазара на батерии.
Технологията за литиево-желязо-фосфатни батерии беше възприета преди години и от Tesla, която я интегрира в своите по-достъпни електромобили. Концернът сигнализира през 2022 г., че клетките, базирани на желязо, вече започват да се налагат в глобален план в момент, когато никелът става жертва на войната в Украйна, а кобалтът се избягва поради нарушаването на човешките права при добива му в Африка.
Междувременно технологията набира популярност в Китай, в Европа и в други части на света. Над дузина компании обмислят или вече са изградили фабрики за производство на решения, базирани на желязото.
„Мисля, че железните батерии започват нов живот“, коментира Муджиб Иджаз, основател на стартъпа за батерии Our Next Energy, който проучва изграждането на фабрика САЩ. "Те имат ясно и дългосрочно предимство за индустрията на електрическите превозни средства", добавя Иджаз.