Заводът на германския концерн Daimler Truck във Вьорт, провинция Шлезвиг-Холщайн, започва серийно производство на камиона Mercedes eActros 600, пригоден за маршрути на дълги разстояния. Тежкотоварните превозни средства ще се изграждат на производствена линия, на която се създават дизелови камиони, съобщава германското издание heise online.
eActros 600 e първият електрически камион за транспорт на дълги разстояния на Daimler Truck. Твърди се, че превозното средство предлага пробег от 500 километра без междинно зареждане.
Daimler Truck, най-големият производител на търговски превозни средства в света, иска да тества камиона в реални условия с общо тегло на композицията от 40 тона. Числото 600 в името на модела означава капацитет на батерията от 600 киловатчаса (kWh).
След eActros 300/400 и eEconic, 600 е третият изцяло електрически модел на на групата, който влиза в серийно производство в завода във Вьорт. Различното тук е, че eActros 600 ще се произвежда на съществуващата линия за производство на камиони с дизелово гориво.
2,5 пъти по-скъп от дизеловите камиони
Заводите на Daimler в Манхайм, Касел и Гагенау ще осигурят важни компоненти като електрически оси и трансмисионни компоненти за производствения процес.
Daimler Truck планира да доставки първите бройки на eActros 600 до дилърите предимно като демонстрационни превозни средства. В интервю за Spiegel ръководителят на проекта Михаел Волф признава, че eActros ще струва около 2,5 пъти повече от своя дизелов аналог.
Daimler Truck има амбициозни планове. Компанията планира да преобразува цялата си гама от камиони и автобуси в Европа, САЩ и Япония, така че да не отделя въглерод до 2039 г. Компанията следва стратегия за развитие на превозни средства, задвижвани с водород и батерии.
По-рано този месец групата отчете спад на коригираната печалба и на приходите за третото тримесечие, позовавайки се на предизвикателните пазарни условия в Европа. Тя посочи, че коригираната печалба преди лихви и данъци за третото тримесечие достига 1,19 млрд. евро, което е по-малко от отчетените преди година 1,34 млрд. евро. Приходите ѝ спадат до 13,14 млрд. евро от 13,86 млрд. евро преди година, тъй като обемът на продажбите се свива с 11% до 114 917 превозни средства.
Главният финансов директор на Daimler Ева Шерер изтъкна, че компанията ще се фокусира върху свободния паричен поток през четвъртото тримесечие.
„От известно време чакаме икономическо възстановяване в Германия“, каза Шерер. „За съжаление, няма признаци за подобряване на ситуацията“.
преди 4 седмици Аз лично работя в завода и провинцията не е в Schleswig - Holstein, а Rheinland - Pfalz отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 седмици До: тиквеникагоьнсуратнекадърен007 Ех Педро, ти така се упражняваше преди ковида и за електрическите рейсове и търговски ванове. Са що не се упражняваш вече? В ЕС има зони свободни от СО2, в това число и складове и пристанища, в които плащаш глоба когато влизаш с дизелов камион. Айде за домашно да си прочетеш какъв регламент влиза в сила от 2026 за камионите, и кой какви СО2 такси ще заплаща и къде по магистралите. Всяка от големите спедиторски фирми из Европа купува електрически камиони! Защо? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 седмици До: бомбашка: После се оказало, че всички са яли маргарин с вкус на масло, а Христов разбрал, ча за парите за 300 дизела ще му продадат 100 електрически, които ще зарежда 10 пъти по-често и ще може да ги получи всичките 100 някъде около 2030 г. Иначе германецът продължава да си бръмчи из Европа - даже изкарвал повече пари като пътуващ цирк, докато клечи по един ден където си иска на няколкото зареждачки за камиони. Даже един път минал през Кале-Дувър и спрели фериботите, за да го видят всички. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 седмици До: Tikva007 много ясно че ще слуша германеца, последния път като послуша един скъсан оббратня от руски произход и купи масло на 11 лева, докато всички нормални го купиваха на 6.50 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец *eActros 600 e първият електрически камион за транспорт на дълги разстояния на Daimler Truck. Твърди се, че превозното средство предлага пробег от 500 километра без междинно зареждане.* - Току що някой видял Христо Христов на Дискордиа да чете горната статия и да се бие по главата, че току що се е набутал за 300 нови дизелови Волво Аеро с 1600 литрови резервоари за 5,000 км пробег и сега щял да ги връща, за да купува електрически като този на снимката. Един германец карал такъв иму го препоръчал отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец еххх, а имаше времена и копейки които твърдяха че това не е възможно.... класика! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Има един популярен блогър, шофьор на електрически тир, германец. Кара из цяла Европа, конкурентна марка, да не я пиша тук под този материал. От най-северната част на Германия, в дъжд, в сняг, в жега, до най-южната част на Испания. Пълно натоварване, най-обикновен работен график на най-обикновена спедиторска фирма. Зарежда където се сетиш, експериментира. Ами дизелите си отиват ребята антиваксъре-газовици-фронтоваци. Никъффф шанс срещу новата технология. Заслужава си всяко едно евро отгоре! отговор Сигнализирай за неуместен коментар