Продажбите на автомобили в Европа са останали без промяна през октомври, карайки водещи производители като Ford Motor и Volkswagen да намалят разходите в отговор на вялото търсене, предава Bloomberg, като цитира данни на Европейската асоциация на автомобилните производители.
Новите регистрации на автомобили са се увеличили само с 0,1% през октомври спрямо година по-рано до 1,04 млн. коли, сочат данните на асоциацията, публикувани в четвъртък.
Миналия месец в България са били регистрирани 3880 автомобила, което е ръст с 3% на годишна база, показват данните. Повечето от тях (2779) са били бензинови, а 683 – дизелови. През октомври в страната ни са регистрирани също 173 електромобила, задвижвани на батерия, 43 плъгин хибридни автомобила и 95 хибридни електромобила. Броят на задвижваните на батерия електромобили и плъгин хибридните автомобили намалява, докато на новорегистрираните хибридни автомобили се увеличава. Спад има и при новорегистрираните бензинови коли, докато броят на новите дизелови автомобили нараства.
На европейско ниво спадовете във Франция, Италия и Великобритания до голяма степен са неутрализирали ръста в Германия, която е най-големият автомобилен пазар в региона.
Продажбите на автомобили в Европа изпаднаха в стагнация. Графика: Bloomberg LP
Автомобилните компании не успяват да увеличат продажбите си в Европа, тъй като преходът към електромобили се натъква на препятствия, а кризата с разходите за живот свива бюджетите. В сряда Ford обяви планове да съкрати още 4000 работни места в региона, около 14% от местната си работна ръка. Volkswagen прокарва мерки за спестяване на разходи, включително безпрецедентно затваряне на заводи в Германия.
Макар че продажбите на електромобили са нараснали с 6,9% миналия месец, те продължават да отбелязват спад от началото на годината, след като държавните ръководители намалиха подкрепата за покупки на електромобили. Великобритания, където регистрациите са се увеличили с 24% през октомври, е светъл лъч, тъй като производителите предлагат значителни отстъпки, за да изпълнят задължителното изискване на правителството за продажби на автомобили с нулеви емисии.
В Германия, където правителството на канцлера Олаф Шолц отмени помощта в края на миналата година, продажбите на електромобили са намалели с 4,9% през октомври и са надолу с над една четвърт за десетте месеца на годината спрямо същия период на 2023 година. Porsche и Mercedes-Benz Group ограничиха амбициите си при електромобилите през последните месеци, като се позоваха на по-бавната от очакванията инерция при плъгин моделите.
Макар че германското правителство обмисля да въведе отново част от помощта, за да подкрепи изпитващите затруднения автомобилни компании, не е ясно дали това може да се случи, след като управляващата коалиция на Шолц се разпадна и възпрепятства възможностите му да действа решително преди предсрочните избори.
Спадът в Европа на продажбите на електромобили увеличава риска производителите, включително VW, Stellantis и Renault, да трябва да плащат глоби за милиарди евро, ако не успеят да отговорят на по-строгите правила за емисиите, които трябва да влязат в сила догодина.
Продажби на автомобили в Европа от гледна точка на производител. Графика: Bloomberg LP
Вместо това купувачите гравитират към хибридни коли, задвижвани от двигател с вътрешно горене и по-малка батерия, което е от полза за производители начело с Toyota Motor. Продажбите на хибридни автомобили са нараснали с 16% миналия месец.
Volkswagen, която води преговори с профсъюзите за обхватните съкращения на разходите в Германия, отчита ръст на регистрациите с 13% през октомври. Продажбите на Stellantis са намалели със 17% през същия период.
преди 1 месец Всяко чудо за 3 дни. И това чудо беше гарнирано с обилна порция "зелен хайвер". Видя се, че електрокарите се превърнаха в цели камиони, тежки, грамадни и скъпи като цена и поддръжка. А и китайците са непоносими с тяхната дивашка активност. Сега ще изкарат Путин виновен за всичко. отговор Сигнализирай за неуместен коментар