Финансово затрудненият шведски производител на електромобилни батерии Northvolt постигна сделка за продажба на своя фабрика в САЩ на базиран в Калифорния стартъп, чиято цел е да намали зависимостта на САЩ от Китай във веригата на доставки за компоненти за електрически автомобили, съобщава Bloomberg.
Lyten, разработваща литиево-серни батерии, ще инвестира 50 млн. долара през следващите няколко години като част от споразумение за закупуване на оборудване за производство на батерии от Northvolt, придобиване чрез лизинг на сградата и разширяване на съоръжението, което се намира близо до Сан Франциско.
Northvolt търси да набере повече от 900 млн. долара, за да посрещне дългосрочните си капиталови нужди, след като няколко грешни стъпки я хвърлиха във финансова криза и битка за оцеляване.
Междувременно Lyten, която е набрала повече от 425 млн. долара от инвеститори, иска да използва сяра, която е евтина и се среща в изобилие, за своите батерии, произвеждани в САЩ.
Миналата година Lyten получи подкрепа от американски закон, който забранява на Министерството на отбраната да купува батерии, произведени от китайски компании, част от усилията на Вашингтон за отделяне на веригата на доставки за отбранителната индустрия от Китай.
Стартъпът придобива завода на Northvolt, за да се подготви за много по-голям залог – изграждане на гигафабрика за 1 млрд. долара в Невада. Предвижда се това съоръжение да започне първата фаза на производство през 2027 г. и в крайна сметка да постигне годишен капацитет от 6 до 10 гигаватчаса батерии за пазари, обхващащи дронове и сателити за отбранителната индустрия до тротинетки и електрически велосипеди.
Компанията вече е изградила производствена линия от „световна класа“, изтъква Майкъл Сандърс, анализатор в консултантската фирма Avicenne Energy.
Стартъпът все още е в процес на набиране на пари за завода в Невада. Малко под половината от средствата, предвидени в цялостната инвестиция за фабриката, се очаква да бъдат осигурени от капиталово финансиране. Lyten планира да получи останалите средства чрез дълг и безвъзмездни средства, включително публични инфраструктурни облигации, заеми от Министерството на енергетиката и механизми за финансиране, заложени в Закона за намаляване на инфлацията (IRA).
От друга страна, положението на Northvolt остава силно помрачено. В началото на седмицата инвестиционният директор на Volkswagen Свен Фурман напусна борда на директорите на концерна, което засилва опасенията около изпадналия във финансови затруднения шведски концерн.
Проблемите на компанията произтичат от неуспешното увеличаване на производството на клетки в основния ѝ завод в Швеция, а разходите около разширяването му продължават да се трупат.
В средата на октомври стана ясно, че Northvolt се приближава до спасителен пакет от около 300 млн. долара, който включва дълг и собствен капитал. Това ще спечели време на компанията да стабилизира производството и да осигури дългосрочно финансиране.
преди 2 часа ГАРАHТИРАHO: Зa 21 дни щe пpaвитe жecтoк CEKC като пopнoзвeзда - ще увeличите тpайно пeниcа си със 7 см и ще започнете да получавате еpeкция за 3 секунди и твъpдa кaто cтомaнa, кoлкoтo дълго иcкaте!---- https://cia.sh/stilmen отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 часа Хех, друзя антиваксъре-газовици-фронтоваци, да ви подам една сметка да медитирате в/у нея. Зачитам днес Еlectrocharge - българска верига зарядни станции - дават цена от 0,38лв за кВтч. Значи Renault Kangoo Van E-TECH дава разход натоварен в студено време 15кВтч на 100 х 0,38 = 5,70 на 100 , а на дизелът е 5 х 3,00(випауър) = 15,00 на 100. Бусът е 27 х 0,38 = 10,26 на 100 , а дизелът 6 х 3,00(випауър) = 18,00 на 100. За година 40хил х 70лв = 2800 + 3 х 1000 за масла и филтри. Утече дизела! отговор Сигнализирай за неуместен коментар