Hyundai Motor India Ltd., вторият по големина производител на автомобили в Индия, отчете 16% спад на тримесечната печалба, след като миналия месец реализира най-голямото първично публично предлагане (IPO) в страната, съобщава Bloomberg.
Звеното на южнокорейския автомобилен концерн записа нетна печалба от 13,4 млрд. рупии (159 млн. долара) за тримесечието, приключило на 30 септември.
Приходите се понижават с 8,3% до 168,8 млрд. рупии, докато разходите спадат със 7,9% на годишна база.
Спадът в печалбата се дължи „основно на охладените пазарни настроения и геополитическите фактори“, изтъква автомобилният производител. Той очаква устойчив възходящ импулс на търсенето в средносрочен и дългосрочен план.
Местното подразделение започна да търгува своите акции на 22 октомври, след като набра 3,3 млрд. долара в най-голямото IPO в историята на Индия.
Слабата печалба е поредният сигнал за по-широкия спад на потреблението в Индия, който засегна продажбите в редица индустрии. Най-големите местни съперници на Hyundai - Maruti Suzuki India Ltd. и Tata Motors Ltd. - отчетоха печалба за тримесечието, която изостана от прогнозите на анализаторите.
Hyundai Motor India е продал 191 939 леки коли през тримесечието от юли до септември, включително 149 639 автомобила на вътрешния пазар.
Неблагоприятна среда
„Въпреки мудните пазарни условия успешно поддържахме рентабилността“ през периода април-септември поради „непрекъснатите мерки за контрол на разходите“, изтъква звеното.
Компанията планира да пусне електрическата версия на Creta през следващите месеци, виждайки това като важна крачка към навлизането на пазара на електромобили.
Последното тримесечие трябва да осигури стабилност на фона на продажбите на SUV-ове и по-силното търсене по време на сватбения сезон в Индия, добавя концернът.
Общо 14% от тримесечните доставки на Hyundai India са били извършени през септември. През същия месец пазарният лидер в Индия отчита дял от общите продажби в размер на 41,2%.
В края на октомври компанията майка отчете печалба за третото тримесечие, която не отговори на прогнозите на анализаторите, тъй като слабите продажби на автомобили и увеличените геополитически рискове подкопават рентабилността. Оперативната печалба на южнокорейския концерн достига 3,58 трлн. вона (2,6 млрд. долара), което представлява спад от 6,5% спрямо същия период на предходната година.
Приходите от продажби растат с 4,7% до 42,9 трлн. вона през същия период.
Hyundai Motor обеща да увеличи производството на хибриди, тъй като глобалният автомобилен сектор е изправен пред устойчиво охлаждане при търсенето на електромобили на фона на все още високите лихвени проценти и забавящия се икономически растеж.
Въпреки че Hyundai вярва, че може да изпълни насоките си за печалбата за тази година, повишените геополитически рискове, ескалиращата конкуренция и несигурността на политиките по целия свят оказват натиск върху краткосрочната му рентабилност, заяви пред инвеститори Сьон-йо Лий, главен финансов директор на компанията.