Toyota Motor Corp. се готви да произвежда най-малко 2,5 млн. автомобила годишно в Китай до 2030 г. - промяна, която ще позволи на китайския бизнес на японския автомобилен концерн да постигне по-ефективно развитие.
Планът, който все още не е обявен официално, представлява нова стратегия на най-големия автомобилен производител в света по пазарен дял на най-големия автомобилен пазар в света, подчертавайки амбицията му да възстанови изгубените си позиции там на фона на силната конкуренция в лицето на BYD и други местни играчи през последните години, пише Ройтерс.
Новият план на Toyota контрастира с решенията на други международни автопроизводители, които намаляват или спират производствената си дейност в Китай.
Концернът планира да увеличи производството до 3 млн. автомобила годишно до края на десетилетието, изтъкват източници, запознати с плановете. За сравнение, през 2022 г. Toyota изгради в Китай 1,84 млн. превозни средства, докато през 2023 г. произведе 1,75 млн. броя.
Toyota е информирала някои доставчици за планираното увеличение с надеждата да увери производителите на части в ангажимента си спрямо Китай и по този начин да подсигури своята верига на доставки, разкриват още източниците.
„На фона на силната конкуренция на китайския пазар непрекъснато обмисляме различни инициативи“, изтъква компанията в отговор на въпроси на Ройтерс. Тя добавя, че ще продължи да работи за създаването на "все по-добри коли" за китайския пазар.
Японският автомобилен производител възнамерява да прехвърли възможно най-голяма част от отговорността за развойната дейност върху базирани в Китай служители, които са по-наясно с предпочитанията на местния пазар, особено по отношение на електромобилите и автономните технологии, добавят източниците.
Всичко това подчертава промените в Toyota, която осъзнава, че трябва да разчита повече на местния персонал, за да ускори разработването на продукти в Китай.
Традиционните производители на автомобили, включително Toyota, са засенчени в Китай от местните марки, тъй последните ускоряват пускането на електромобили, залагайки на авангардни технологии, които привличат потребителите.
Миналата година Toyota обяви планове за задълбочаване на сътрудничеството между своя развоен център в провинция Дзянсу и двете съвместни предприятия.
Един проблем е, че превозните средства, разработени независимо от партньорите на Toyota, се продават по-добре от тези, произведени съвместно с японците.
Например, марката Hongqi на FAW Group и Aion на GAC Group се представят по-добре на пазара, отколкото FAW Toyota Motor и GAC Toyota Motor. Сега Toyota възнамерява да интегрира по-добре опита на местните партньори в своите автомобили.
Понастоящем едно и също превозно средство се произвежда във всяко от двете съвместни предприятия на Toyota в Китай и се продава с различен дизайн и име на марката – т.нар. "побратимени превозни средства". Занапред производството на всяка кола ще бъде консолидирано в едно от съвместните предприятия, изтъкват източниците.
Моделите ще се предлагат в представителствата на двете съвместни предприятия.
Toyota обяви по-рано, че оперативната ѝ печалба в Китай се свива през първата половина на финансовата година главно поради по-високите разходи за маркетинг на фона на засилената ценова конкуренция.