Автомобилният концерн Stellantis отново ще спре производството на автомобили в своя емблематичен завод Mirafiori в Италия, който произвежда електрическия Fiat 500 и два модела за марката Maserati, съобщава Ройтерс, цитирайки източник, свързан с местните синдикати.
Производството на автомобили в завода, което беше спряно от средата на септември до 1 ноември поради слабо търсене, беше възобновено по-рано тази седмица, но ще спре отново за целия декември, добавя източникът, позовавайки се на "вътрешнофирмена информация".
По думите му Stellantis все още не е съобщил официално това на синдикатите - както е обичайно при такива обстоятелства - но новата пауза изглежда неизбежна предвид информацията, идваща от доставчиците и други източници.
По-рано италианският всекидневник MF съобщи, че производствената линия на Fiat 500 е заработила отново в понеделник с намален капацитет от 170 автомобила на ден и ще преустанови дейност отново за целия следващ месец, „с повторно отваряне след 7 януари“.
Mirafiori, който се намира в северозападно от Торино, родния град на марката Fiat, е мащабен индустриален комплекс, който до голяма степен не работи. Синдикален източник изтъква, че спирането през декември ще засегне и слабо търсените спортни автомобили на Maserati.
Stellantis е концентрирала тримесечните поръчки за Fiat 500 в производството през ноември и иска, но не е успяла, да запази известна част от производството през декември поради проблеми с доставките, водещи до недостиг на компоненти.
„Това е слух, който няма официално потвърждение. Компанията ще провери през следващите седмици производствените графици за декември“, заяви говорител на Stellantis в отговор на новината.
Ръководителят на торинския профсъюз FIM-Cisl Роко Кутри заяви, че неговата организация очаква работниците от Mirafiori да бъдат освободени отново в края на ноември „поне за две до три седмици“.
Stellantis е изправен пред редица предизвикателства, които тресат цялата индустрия в региона, като охладено търсене на електрически превозни средства и засилваща се конкуренция в лицето на Китай. Освен това групата губи пазарен дял в САЩ.